"פעלה באמונה ובנחישות" : חברי מפלגת העבודה חתמו על מכתב תמיכה במרב מיכאלי

במכתב חסר תקדים כלל חברי סיעת העבודה קוראים לחברי המפלגה להצביע למרב מיכאלי בבחירות לראשות המפלגה שיתקיימו מחר: "תחת מנהיגותה של מרב, הפעילות של הסיעה כקבוצה וכן קידום הערכים האישיים של כל אחת ואחד לא התנגשו אלא היוו מטרות שקודמו שכם אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/22 13:27 יח בתמוז התשפב

"פעלה באמונה ובנחישות" : חברי מפלגת העבודה חתמו על מכתב תמיכה במרב מיכאלי
מרב מיכאלי, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

על רקע הבחירות לראשות מפלגת העבודה שיתקיימו מחר - כלל חברי הסיעה הביעו פה אחד תמיכה ביושבת ראש הנוכחית - מרב מיכאלי. מכתב שפורסם היום (א'), ועליו חתומים כלל חברי הכנסת והשרים מרשימת המפלגה, קורא לחברי המפלגה להצביע למיכאלי בבחירות לראשות המפלגה.

בפתח המכתב חברי הסיעה הזכירו ש"לפני כשנה וחצי נבחרה מרב מיכאלי לשבת בראש מפלגת העבודה. מאז, פעלה באמונה ובנחישות בלתי נדלים על מנת להחיות את מפלגת העבודה. בתקופה זו, נשבה רוח מהפכנית במפלגה וזו צמחה ושגשגה מחדש וטיפסה להישג של שבעה מנדטים בבחירות האחרונות לכנסת ה-24."

על היכולת לתמרן ולחיות במתח המתמיד שבין שמירה על יציבות הקואליציה לבין מימוש הערכים של מפלגת העבודה

על פי הנאמר במכתב זוהי הפעם הראשונה מזה שנים, שסיעת העבודה פועלת בשותפות בין חבריה "כל זאת תוך כדי השאיפה למקסם את היכולות האישיות ותפיסות העולם של כל חברי הסיעה." 

המכתב

המכתב צילום: ללא

בהמשך חברי הסיעה הביעו את הערכתם למיכאלי, על "היכולת לעמוד בראש משרד ממשלתי מורכב ולהרים סיעה מהקרשים; על היכולת לתמרן ולחיות במתח המתמיד שבין שמירה על יציבות הקואליציה לבין מימוש הערכים של מפלגת העבודה; על האמון שהיא העניקה לכל אחת ואחד ועל הגב שניתן לנו בכדי לקדם את הסוגיות הבוערות שהביאו כל אחת ואחד מאתנו למשכן הכנסת או למסדרונות הממשלה".

מפלגת העבודה 2021

מפלגת העבודה  צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"תומכים במועמדותה של מרב מיכאלי ומקווים שחברות וחברי מפלגת העבודה יביעו בה אמון בפעם השנייה"

המכתב חותם בבקשה מהבוחרים: "לממש את זכותה הדמוקרטית ולהצביע לבחירות לראשות המפלגה, שמתקיימים מחר. כולנו כסיעה, בצעד שלא נעשה מזה דורות במפלגת העבודה, תומכים במועמדותה של מרב מיכאלי ומקווים שחברות וחברי מפלגת העבודה יביעו אמון בפעם השנייה (וההיסטורית) במרב מיכאלי כיושבת-ראש מפלגת העבודה."

כאמור הבחירות לראשות מפלגת העבודה יתקיימו מחר (ב'), לפי כל הערכות השרה מיכאלי צפויה לנצח בקלות.

"דורות שהסיעה לא הייתה מגובשת"

חבר הכנסת ויושב ראש סיעת העבודה שיתף היום את המכתב בחשבון הטוויטר שלו וכתב שהוא יצביע מחר למיכאלי. הוא הוסיף שהוא "גאה להיות חלק ממפלגה שעושה דמוקרטיה ולא רק מדברת. ממחר כולנו מפלגה אחת".

כזכר, השר לביטחון פנים, עמר בר לב, הביע בשבוע שעבר (ג') את תמיכתו המלאה ביושבת ראש מפלגת העבודה ושרת התחבורה מרב מיכאלי. בראיון שהעניק לאריה גולן בכאן רשת ב', אמר השר כי "מרב מיכאלי צריכה להמשיך בהנהגה. הגענו לאן שהגענו בזכותה. מפלגת העבודה הייתה המפלגה הכי יציבה בממשלה, לא איימנו או פרשנו למרות שגם לנו היו דברים שקשה להסכים איתם. אני חושב שעמדנו במשימה בצורה ראויה ואפילו יותר".