פעיל השמאל הסרוג יתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה: "חצי דקה 75 ש"ח ואהיה ח"כ"

מנכ"ל דרכנו לשעבר ופעיל השמאל הסרוג יאיא פינק הודיע כי בכוונתו להתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה. פינק, מייסד לובי 99 ורמ"ט האופוזיציה עזב את הרשימה לפני כשנתיים וחצי לטובת מפלגתו של אהוד ברק

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/07/22 11:31 יג בתמוז התשפב

פעיל השמאל הסרוג יתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה: "חצי דקה 75 ש"ח ואהיה ח"כ"
יאיא פינק, צילום: יחצ

פעיל השמאל הסרוג יאיא פינק, הודיע היום כי יתמודד בפריימריז במפלגת העבודה,  פינק, בן 38, נשוי לאוריה, אב לבארי ונגב, רס"ן בשירות מילואים קרבי, עד לאחרונה מנכ"ל תנועת דרכנו, מייסד לובי 99, מייסד ערוץ התקשורת דמוקרטtv, כיהן בעבר כראש מטה יו"ר ראש המפלגה והאופוזיציה שלי יחימוביץ' וכן ראש מטה ההסברה בבחירות הרצוג לראשות הממשלה, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי ובעל תואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.

פינק: "החלטתי להתמודד בפריימריז של העבודה בהובלתה של מרב מיכאלי, חצי דקה 75 ש"ח ואהיה ח"כ"

בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו אמר פינק "החלטתי להתמודד בפריימריז של העבודה בהובלתה של  מרב מיכאלי , חצי דקה 75 ש"ח ואהיה ח"כ. יש לי חלום שבארי ונגב יגדלו במדינה שבה נושאי שמה של היהדות והציונות הדתית יהיו אנשים מתונים שמאמינים בדרכיה דרכי נועם ונתיבותיה שלום ובדאגה לגר ולאלמנה. 

כשאני שומע את בן גביר או סמוטריץ אני מתכווץ מבושה

יאיא פינק הוסיף ואמר "צדק חברתי, שוויון ושלום זאת היהדות שלי. אחרי שפעלתי מתוך החברה האזרחית וצפיתי במה שנקרא היום "הציונות הדתית", נחרדתי.  בכל פעם שאני שומע את תגובת בן גביר או סמוטריץ הנושאים את שמה של הציונות או של היהדות לשווא אני מתכווץ בבושה, שכואבת לי בכיפה ובבטן. 

אנחנו בונים מחדש אלטרנטיבה אמיתית לכהנאיזם ולבן גביריזם

ייאוש הוא לא תכנית עבודה ואופטימיות היא עמדה פוליטית - לכן, אני רוצה לתת תשובה יהודית-אנושית בכנסת. הם הצליחו להפוך את מפלגת הציונות הדתית מגורם מתון ושותפים היסטוריים של תנועת העבודה, לגורם פוליטי קיצוני. הם אלו ששכחו מה זה להיות יהודים. אנחנו בונים מחדש אלטרנטיבה אמיתית לכהנאיזם ולבן גביריזם, בונים מחדש את הברית ההיסטורית בין תנועת העבודה לדתיים ומסורתיים מתונים"." 

כזכור, בבחירות 2019 עזב פינק את מפלגת העבודה והצטרף למפלגתו של אהוד ברק ואמר אז, "אני מצטרף לקבוצה שאני מאוד מאמין בה, אנו זקוקים למנהיגות עם סכין בין השיניים כבר זמן רב. הגיע הזמן להפקיע את הבלעדיות שהימין הקיצוני לקח לעצמו בסוגיות לאומיות ויהודיות. היהדות לא שייכת לימין".