בחירות 2022

בבית היהודי נערכים להחלפת חגית משה: "המפלגה חיה ובועטת"

למעלה מ-100 פעילים מרכזיים של הבית היהודי התכנסו אמש יחד עם היו"ר חגית משה ונערכו לבחירות לראשות הרשימה על ידי המרכז | "להשיב את המפלגה למקומה הטבעי והראוי במרכז המפה הפוליטית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/07/22 13:59 ז בתמוז התשפב

בבית היהודי נערכים להחלפת חגית משה: "המפלגה חיה ובועטת"
פעילי הבית היהודי, צילום: ללא

לקראת מיניו של יוסי ברודני לראשות הבית היהודי, אתמול בערב התכנסו מעל 100 פעילים מרכזיים של הבית היהודי- המפד"ל החדשה לשיח חברים על עתיד המפלגה והיערכות לקראת הבחירות הפנימיות להרכבת הרשימה ולבחירות הכלליות.

פעילים שהשתתפו בכנס סיפרו לכיפה כי, "לאחר שיח ער וענייני, המאפיין מפלגה חיה ובועטת, פני באי הכנס והמפלגה לקמפיין אינטנסיבי שישיב את המפלגה למקומה הטבעי והראוי במרכז המפה הפוליטית בישראל". כיבדו בנוכחותם: יו"ר הבית היהודי, גב' חגית משה. מנכ"ל המפלגה מר יגאל דנינו, סגני ראשי ערים, חברי מועצות מכל הארץ ופעילים מרכזיים.

הבית היהודי

הבית היהודי צילום: ללא


כזכור, ביום רביעי הבא, 13.7.22 יצביע מרכז המפלגה על הצעת היו"ר לאופן הרכבת רשימת המפלגה לכנסת, וכן יבחר המרכז את חברי מוסדות המפלגה המתעוררת. משה החליטה שלא להתמודד בבחירות לכנסת ומתכוונת להתמקד בבחירות המוניציפאליות בירושלים שיערכו בשנת 2023, במקביל, על מנת לשמר את כוחה בכנסת היא תביא לאישור מרכז המפלגה את מינויו של יוסי ברודני, ראש העיר הסרוג של גבעת שמואל. משה מדלגת למעשה על שלב הפריימריז ובוחרת בהליך מזורז. על פי גורמים במפלגה אחת הסיבות היא שאין תקציב לקיום פריימריז. 

חלק מחברי מרכז הבית היהודי  הגישו בשבוע שעבר עתירה נגד משה במטרה לעצור את המחטף ולא לאפשר למשה לקדם את ברודני. כלל לא ברור אם יש לברודני סיכוי ממשי לעבור את אחוז החסימה ונראה כי הוא יצטרך למצוא איחוד לקראת הבחירות כאשר אחת האפשריות היא איחוד מחודש עם מפלגת ימינה בראשות שרת הפנים איילת שקד.