בחירות 2022

לפיד סרב לבקשת בנט והביא למתיחות בין שתי הלשכות: "לא נתמוך בבקשה"

נפתלי בנט התכוון לבקש מוועדת הכספים של הכנסת לשנות את המדדים בגינם זוכה ראש ממשלה לשעבר להטבות, אולם יאיר לפיד בלם את המהלך | לשכת ראש הממשלה: "היחסים טובים והשניים עובדים יחד". בנט: "המכתב המתואר מעולם לא נשלח"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/07/22 22:18 ד בתמוז התשפב

לפיד סרב לבקשת בנט והביא למתיחות בין שתי הלשכות: "לא נתמוך בבקשה"
בנט ולפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימים ספורים חלפו מאז נכנס יאיר לפיד למשרד ראש הממשלה, אותו עזב נפתלי בנט לטובת תפקיד ראש הממשלה החליפי. השניים משדרים יחסים טובים ואף נדירים במחוזות הפוליטיקה הישראלית, אלא שהערב (ב') נראה כי לא הכול ורוד וישנו נושא שהביא למתיחות בין שני המשרדים והעומדים בראשם. 

הרף המינימלי לקבלת הטבות להן זכאי ראש ממשלה לשעבר במדינת ישראל הוא שנה וחצי. כמו שפרסמנו בשבוע שעבר, כהונתו של בנט נמשכה שנה אחת בלבד ובלשכתו בדקו האם ניתן יהיה להוסיף לשנת הכהונה, את החודשים בהם ישמש כראש ממשלה, וכך לזכות ברכב עם נהג צמוד, שני עובדים, תקציב שנתי ללשכה ומשרד של עד 170 מטר.

"היחסים טובים והשניים עובדים יחד"

בנט, כך על פי פרסום של "חדשות 12", תכנן לפנות לוועדת הכספים של הכנסת ולבקש את שינוי הקריטריונים לקבלת תנאי פרישה של ראש ממשלה מ-18 חודשים ל-12 בלבד, תקופה שתספיק לו לקבלת ההטבות. ראש הממשלה יאיר לפיד הודיע לבנט בתגובה: "לא נתמוך בבקשה". על פי הפרסום, המכתב כבר נוסח, אולם לפיד, שהבהיר כאמור שלא יתמוך בבקשה, טען כי מדובר בבקשה פרסונלית שתגרום לו נזק בהמשך.

"בנט משמש כראש ממשלה חליפי עד להקמת ממשלה חדשה. מתוקף תפקידו כראש ממשלה חליפי זכאי ללשכה ואין לו צורך בתקנים נוספים, לכן גם לא ביקש דבר מאף אחד", הגיב בנט לחדשות 12. "המכתב המתואר מעולם לא נשלח כי לא היה בכך צורך". מלשכת של לפיד נמסר: "היחסים טובים והשניים עובדים יחד".

לפיד בנאומו אמש: "רוצה להודות לנפתלי בנט על החברות"