בחירות 2022

למרות שלא זכאי: בנט מנסה לקבל הטבות של ראש ממשלה

ראש הממשלה לזמן הקצר ביותר מקום המדינה: בנט לא זכאי להטבות של ראש ממשלה לשעבר כיון שלא עבר את רף השנה וחצי כהונה | בלשכתו מנסים שהזמן שלו שראש ממשלה חליפי ייחשב גם

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/06/22 22:16 א בתמוז התשפב

למרות שלא זכאי: בנט מנסה לקבל הטבות של ראש ממשלה
בנט, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

הרף המינימלי לקבלת הטבות של ראש ממשלה לשעבר במדינת ישראל הוא שנה וחצי, זמן שאליו בנט לא הגיע כראש ממשלה, שכהונתו נמשכה רק מעט יותר משנה. ההטבות כוללות לשכה, משרד, מזכירות ועוד. בלשכתו של בנט מנסים לעשות תרגיל בו הזמן שהוא מכהן כראש ממשלה חליפי ייחשב כחלק מהכהונה וכך הוא יקבל את ההטבות בכל זאת. 

נזכיר כי כל זה מתרחש אחרי שאמש (ד') התפרקה הקואליציה. אחרי הפיזור נכנס ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד לתפקידו כראש הממשלה. הוא יכהן כראש ממשלת המעבר עד לבחירות שיתקיימו בראשון לנובמבר. גם לפיד כמובן לא יהיה זכאי להטבות של ראש ממשלה לשעבר אם לא ייבחר בשנית. וישבור את השיא של בנט כראש ממשלה לזמן הקצר ביותר במדינה.

דואגים לעצמם: השופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה, יו"ר הוועדה הציבורית לעניין מימון המפלגות, החליטה על העלאת ביחידות המימון למפלגות. בוועדת הכנסת אמרה השופטת: "הוועדה הציבורית דנה בהעלאת יחידת המימון. הוועדה שמעה את אלה שבעד ואלה שנגד, ואת הערכות הכלכליות ממחלקת מחקר הכנסת. לאור הנתונים שהוצגו בפניה, ולאור ההתייקרות בעלויות הקמפיינים והבחירות החוזרות ונשנות החליטה הוועדה על העלאה של סכום של 1.6 מיליון שקל למנדט, כלומר תוספת של 12.5%".