פרשנות גופה פוליטית עם ירושה נאה: בימינה מתאוששים מעזיבת בנט

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הצליח בניסוי אבל ימינה נכשלה, וכעת המפלגה המפולגת היא גופה עם ירושה נאה ועתיד לוט בערפל | וגם, על השבוע שסימן יותר מכל את הכשלים של ממשלת בנט לפיד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/07/22 09:28 ב בתמוז התשפב

גופה פוליטית עם ירושה נאה: בימינה מתאוששים מעזיבת בנט
ימינה בימים מאוחדים יותר , צילום: נועם מושקוביץ- דוברות הכנסת

ביום רביעי בערב סגן השר אביר קארה סידר את החליפה, עטה על פניו מבט רציני והתחיל ראיון באולפן חדשות מאולתר שהוקם בקומת הממשלה בכנסת. קארה סיפר על ההישגים שלו במשרד ראש הממשלה והגן על בנט, עד שהמגישה קטעה אותו כדי לבשר לו שראש הממשלה שלו הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים. קארה עזב את האולפן בזעם מהול בתדהמה, אחרי שנה שלמה בה נשכב על הגדר בשביל בנט, ראש הממשלה אפילו לא התאמץ לעדכן אותו בהחלטה שפוגעת אנושות בעתיד הפוליטי של שותפיו.

במובן מסוים, זאת הטרגדיה של ימינה בשנה האחרונה, בנט קיבל את מה שרצה, כיסא ראש הממשלה, תפקיד שאין שני לו, וחברי ימינה נשאו בעול. עבורו הניסוי הצליח, עבורם הניסוי נכשל. מילים כמו ששמעתי בערב הפרישה מתוך ימינה על בנט לא שמעתי בחיים, הייתי נותן דוגמאות אבל משתדל שלא לקלל מעל דפי האתר. בנט הצליח לפרוש בסטייל מסוים, העתיד של חברי סיעתו לא נראה מבטיח, וייתכן כי היחידה מהסיעה שעוד תראה את הכנסת הבאה היא עידית סילמן.

איילת שקד, היו"רית החדשה של ימינה

איילת שקד, היו"רית החדשה של ימינה צילום: by Yonatan Sindel/Flash90

יחסי האנוש העכורים זלגו מלשכת ראש הממשלה וחלחלו אל הסיעה כולה, כשהתגברו הדיבורים על פרישה מסתמנת של בנט החל קרב בין שקד לכהנא על הגופה ששמה מפלגת ימינה, שאמנם סיכוייה לחזור לחיים נמוכים, אבל הירושה נאה. מן הצד האחד איילת שקד, המנהיגה הטבעית, ומן העבר השני מתן כהנא, החייל למבצעים מיוחדים של בנט. בתווך נמצאים אביר קארה ושירלי פינטו שעתידם הפוליטי לא נראה מבטיח.

לפיד נכנס ללשכת ראש הממשלה רכוב על פלגנות הימין

התדרוכים היו סותרים ובסוף שקד גרפה את כל הקופה, כשהשניים משדרים קווים שונים לחלוטין, שרת הפנים מדברת על מדיניות בה איש לא פסול, מבן גביר ועד מנסור עבאס, בעוד שסגן שר הדתות נשמע בהקלטה שפרסמנו לראשונה, "צריכים לעשות הכל כדי שנתניהו לא יחזור". המרה על מלא. הפעילים הבולטים של המפלגה נחצים לשניים בין שני המחנות כאשר החדשים יותר בוחרים בצד של כהנא ונוטשים את קבוצת הפעילים בעשרות. כהנא, כך מסתמן, נמצא בדרך לאיחוד מסוים עם תקווה חדשה, אך קשה לראות גם את תקווה חדשה וגם את ימינה בראשות שקד שורדות מבלי שינויים משמעותיים. כך או כך, יש עוד זמן רב הגשת הרשימות, והכל יכול להשתנות, אולי שקד שהציבור הסרוג סלחן כלפיה תצליח לבנות רשימה מבטיחה.

אם ירצה מישהו לדעת מה קרה בכנסת ה-24, הוא לא יצטרך לעבור על תיעוד של שנה שלמה, אלא יוכל להסתפק בשבוע האחרון והמקרטע שעבר עלינו. קואליציה שלא מסוגלת להעביר חוקים בלי האופוזיציה, חובבנות בכל מה שנוגע לפוליטיקה בסיסית והמון כאוס. במפלגת יש עתיד רצו לחתום על הסכמות במטרה לפזר לפני שקמה להם ממשלת ימין ובדרך קברו את חוק המטרו, ראשי הממשלה לפיד ובנט היו מנותקים ולא עזרו למשבר ובסוף התפזר הכל, באיחור ובכיעור. באופוזיציה עשו לחיים, בשמאל נפרדו מהשלטון, אולי לעוד הרבה זמן ויאיר לפיד נכנס מחויך ללשכת ראש הממשלה, רכוב על פלגנות הימין.