איילת שקד מסמנת את היעד הפוליטי הבא

שרת הפנים איילת שקד חזרה לארץ אחרי שבוע במרוקו ולמרות שניסתה היא מודה הערב כי, "אפסו הסיכויים לממשלה חלופית והולכים לבחירות" | בינתיים היא מסמנת את היעד הפוליטי הבא

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/22 22:37 כו בסיון התשפב

איילת שקד מסמנת את היעד הפוליטי הבא
איילת שקד. , צילום: פלאש 90

ההודעה של בנט על פיזור הכנסת וההליכה לבחירות תפסה את שרת הפנים איילת שקד כשהיא במרוקו, ביום חמישי היא חזרה לארץ וניסתה להקים ממשלה ימנית חלופית אבל הערב (ש') היא אומרת לרינה מצליח בתוכנית פגוש את העיתונות: "אפסו הסיכויים לממשלה חלופית והולכים לבחירות".

מאז חזרה לארץ נפגשה שקד עם ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט ופגישה נוספת מתוכננת להתקיים מחר, כאשר השאלה הגדולה היא האם בנט ייפרוש מהחיים הפוליטיים או יישאר. אם בנט לא יתמודד, שקד מתכוונת לרוץ בראשות ימינה ולהתמודד בבחירות.

אבל ראש הממשלה מעוניין להוריש את ימינה לסגן שר הדתות מתן כהנא, החלטה שמעוררת תמיהה בקרב גורמים במפלגה איתם שוחחנו, הגורמים לא מבינים למה מתן שנחשב לטירון פוליטי יכול להנהיג ולא איילת שקד.

מתי לפיד הופך לראש ממשלה: כל הפרטים על השבוע הדרמטי

מחר בבוקר תתקיים ישיבת הממשלה השבועית בירושלים, מדובר בישיבה האחרונה שינהל ראש הממשלה היוצא נפתלי בנט והוא צפוי למסור הצהרה בפתח יישבת הממשלה ולהיפרד מאזרחי ישראל. במקביל, ועדת החוקה של הכנסת תקיים דיון בחוק פיזור הכנסת ותכין אותו להצבעה בהמשך השבוע, דיון דומה יתקיים בוועדת הכנסת בראשות ניר אורבך ביום שני. 

ההזדמנות האחרונה של נתניהו

ביום שני בשעה ארבע אחרי הצהריים תיפתח מליאת הכנסת עם הצעת אי אמון של מפלגות האופוזיציה, מדובר ככל הנראה בהזדמנות האחרונה של נתניהו להקים ממשלה חלופית, והסיכויים לכך נמוכים במיוחד. לאחר מכן התקיים מרתון חקיקה קצר של חוקים חשובים במיוחד שיזכו לתמיכת האופוזיציה ולאחריו תתקיים בשיא הלילה ההצבעה על פיזור הכנסת  בקריאה שניה ושלישית. 

ביום שלישי, אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון יכנס שר החוץ יאיר לפיד לתפקיד הרם ביותר בפוליטיקה הישראלית, ראש הממשלה ה-14 של מדינת ישראל. זאת על פי הסכם הרוטציה בין לפיד לבנט. גורמים ביש עתיד אומרים לחדשות כיפה שצריך שהבחירות יהיו כמה שיותר מאוחר כדי שלפיד ירוויח זמן כראש ממשלה, כך או כך, מועד סופי לבחירות יינתן עוד השבוע. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן