בחירות 2022

בלעדי בנט התייעץ עם בכירים בימינה אם לפרוש מהפוליטיקה וסימן יורש

ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי לאבד את כסאו בימים הקרובים, והיום הוא קיים התייעצות קדחתנית אם לפרוש מהחיים הפוליטיים | אם בנט ילך הביתה הוא לא יוריש את ימינה לאיילת שקד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/06/22 17:10 כב בסיון התשפב

בנט התייעץ עם בכירים בימינה אם לפרוש מהפוליטיקה וסימן יורש
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ההחלטה הדרמטית של בנט לפזר את הכנסת וללכת לבחירות מעמידה את המשך החיים הפוליטיים שלו בסימן שאלה, וכעת אנחנו מפרסמים כי החל מהבוקר בנט מקיים התייעצות קדחתנית בלשכת ראש הממשלה אם לפרוש מהחיים הפוליטיים או להתמודד שוב בראשות ימינה.

להיות או לחדול: ההתלבטות של בנט

על פי גורמים במפלגה, עידוד קל נרשם לאור הסקרים שמראים כי ימינה בראשות נפתלי בנט יכולה לקבל למעלה מחמישה מנדטים ביום הבחירות. ההערכות הן ששקד גם תישאר במפלגה אם תתמודד, לגבי אורבך, כלל לא בטוח שעוד יש לו מקום בימינה בהתחשב בצעדיו האחרונים.

לא איילת שקד: מתן כהנא הוא היורש

הדילמה של בנט היא בין היתר בשל הירידה הצפויה במעמדו, מכיסא ראש הממשלה לראש מפלגה לא גדולה בכנסת, אולי אפילו באופוזיציה. אולי עדיף לו לשוב לחיים הפוליטיים בעוד כמה שנים אחרי שהציבור הישראלי "יפתח געגועים" לראש הממשלה לשעבר. ככל הנראה אם בנט יפרוש מי שיקבל את המפתחות הוא מתן כהנא ולא איילת שקד.

חברי הכנסת שהפילו את הממשלה החליטו לפרוש

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי-זועבי ממרצ אמרה היום שלא תתמודד לכנסת הבאה. בריאיון ליוסף שדאד ברדיו מכאן אמרה רינאוי-זועבי: "הייתי האבן הקשה בקואליציה הזו. אני גאה בעצמי. לא אתמודד לכנסת הבאה גם בתוך הפריימריז של מרצ ולא עם מפלגה ערבית". גם חבר הכנסת מאזן גנאים מסיעת רע"מ הודיע כי לא יתמודד בכנסת הבאה, נציין כי גנאים לוטש עיניים לבחירות לראשויות המקומיות ומעוניין בראשות העיר סכנין.