נתניהו עונה ללפיד: "אני לא מכנה את ההולכים אחריך בשמות האלה"

ראש האופוזיציה מגיב לשר החוץ שכינה חלקים במחנה הלאומי, "כוחות האופל", ואומר כי שמע על כך ולא האמין: "אתה מתיימר להנהיג את מדינת ישראל ואתה קורא למיליוני אזרחים שמאמינים במדינה כוחות האופל?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/22 20:23 כג בסיון התשפב

נתניהו עונה ללפיד: "אני לא מכנה את ההולכים אחריך בשמות האלה"
נתניהו ולפיד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לאחר ההחלטה הדרמטית על פיזור הכנסת, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, נאמו וסבירו את ההליכה המתוכננת לבחירות. בדבריו, אמר לפיד: "מה שקרה בימים האחרונים, מה שקורה כאן הערב, היא הוכחה נוספת לזה שהמערכת הישראלית צריכה שינוי עמוק ותיקון גדול. לפני שנה התחלנו את התיקון הזה, אנחנו ממשיכים בו עכשיו, וממשיכים יחד. מה שאנחנו צריכים לעשות גם היום. לחזור לרעיון של אחדות ישראלית. לא לתת לכוחות האופל לפרק אותנו מבפנים".

הערב (ד') ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, מגיב לצמד המילים בהן עשה לפיד שימוש, "כוחות האופל". בסרטון אותו פרסם, אמר נתניהו: "שמעתי בצער ולא האמנתי. יאיר לפיד, אתה מתיימר להנהיג את מדינת ישראל ואתה קורא למיליוני אזרחים שמאמינים במדינה, נלחמים למענה - אתה קורא להם כוחות האופל?".

"אני לא מסכים עם האידאולוגיה שלך ולאלה שהולכים אחריך, אם כי רבים מבינים שהם עשו טעות, אבל אני לא מכנה אותם בשמות האלה. דבר אחד אני מתנגד לו בתוקף, שאתה מסתיר גם מהתומכים שלך ומהציבור בכלל שהממשלה היחידה שאתה רוצה ויכול להקים, זו ממשלה שתלויה לגמרי באחמד טיבי והרשימה המשותפת, ובמנסור עבאס והאחים המוסלמים. אלה תומכי טרור ששוללים את קיום המדינה היהודית ואסור שממשלה כזאת תקום - אנחנו נדאג שהיא לא תקום". 

נתניהו עונה ללפיד: