"זו לא העת לבחירות": נתניהו מפתיע בשיחות סגורות

ראש האופוזיציה אומר כי הבחירות אליהן דוהרת מדינת ישראל אינן מתאימות בעת הזאת, והסביר: "הממשלה הנוכחית מפקירה את הנושא האיראני וזה הדבר הכי בהול לטפל בו" | נתניהו מוכן לוותר על תיק המשפטים לליכוד ועל זכות הווטו בעניינים משפטיים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/22 18:15 כג בסיון התשפב

"זו לא העת לבחירות": נתניהו מפתיע בשיחות סגורות
נתניהו מפתיע בשיחות סגורות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בחירות 2022. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אומר בשיחות סגורות כי "זו לא העת לבחירות. הממשלה הנוכחית מפקירה את הנושא האיראני וזה הדבר הכי בהול לטפל בו. כל השאר יחכה רגע", כך פורסם הערב (ד') ב"ישראל היום".

באותן שיחות סגורות, כך על פי הדיווח, אמר נתניהו כי הוא מוכן לוותר על תיק המשפטים, אחת המטרות המרכזיות של הליכוד בתקופה האחרונה, כמו גם על זכות הווטו בעניינים משפטיים, זאת כדי להימנע מבחירות ולהקים ממשלה עוד בכנסת הנוכחית.

עוד פורסם הבוקר בישראל היום כי ישנם שני מוקדים מרכזיים לחיזור מצד הליכוד: יו"ר כחול לבן בני גנץ ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער.

כחול לבן

ההצעה של הליכוד לגנץ כוללת כהונה כראש ממשלת מעבר וראש הממשלה בשנה שלאחר מכן. כחלק מניסיונות השכנוע הסבירו לגנץ את המשמעות של כהונת לפיד כראש ממשלה וכניסתו הצפויה של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לפוליטיקה.

שר הביטחון גנץ הבהיר אתמול כי "נתניהו מיצה את הקרדיט הפוליטי שאפשר לתת בו ולכן הדברים אינם רלוונטיים", למרות שלפני כן טען כי "רעיון ממשלת האחדות הרחבה - שיש לה דופן ימין ויש לה דופן שמאל, הוא הרעיון הנכון למדינת ישראל. הוא גם הפתרון היחיד האפשרי".

תקווה חדשה

המוקד השני הוא גדעון סער, פליט הליכוד ומי שהפך לשנוא נפשם של הליכודניקים. בין היתר הציעו לשר המשפטים את תיק הביטחון ומפעילים לחץ רב על אנשי תקווה חדשה. גורם במפלגה אמר ל"ישראל היום" כי "בליכוד לא מפסיקים לנסות, אבל זה מיותר. כולנו עם גדעון, אף אחד לא יזוז".

גנץ מגיב לפיזור הממשלה: "לא שופט את ההחלטה של בנט ולפיד":