בנט הצביע נגד: נפל חוק הריבונות של סמוטריץ'

הקואליציה הפילה את חוק הריבונות של יו"ר הציונות הדתית: "שוב ללא בושה הם הצביעו נגד החלת הריבונות ביהודה ושומרון. גם אחרי הפלת הממשלה לא נתרגל לתרבות השקר והרמיה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 22/06/22 16:36 כג בסיון התשפב

בנט הצביע נגד: נפל חוק הריבונות של סמוטריץ'
בנט וסמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת השרים לחקיקה דחתה ביום ראשון האחרון את הצעת חוק ריבונות על יהודה ושומרון של מפלגת הציונות הדתית. היום (ד') עלה החוק של יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', להצבעה במליאת הכנסת, ונפל לאחר שמפלגות ימינה ותקווה חדשה הפילו את חוק הריבונות.

סמוטריץ׳ תקף את ימינה ותקווה חדשה: "בימים האחרונים שמעתי חברי קואליציה מספרים לעם ישראל כמה הם עדיין בימין וכמה ההתיישבות חשובה להם. והנה, שוב ללא בושה הם הצביעו נגד החלת הריבונות ביהודה ושומרון. גם אחרי הפלת הממשלה לא נתרגל לתרבות השקר והרמיה". 

עוד הוא אמר כי "בקרוב בע"ה נקים ממשלה לאומית וציונית הבנויה על אמת ואמינות שפועלת לטובתם של אזרחי ישראל וממשלת השקר תעלם לתהום הנשיה ככתם שחור בדברי הימים של מדינת ישראל".

נזכיר כי ‏מליאת הכנסת דחתה ביולי 2021 בקריאה טרומית את הצעת חוק החלת הריבונות של מדינת ישראל על יהודה והשומרון, שהגיש חבר הכנסת מיקי זוהר, אליה הוצמדה הצעה דומה של חבר הכנסת שלמה קרעי

חברי כנסת שהצביעו נגד ההצעה וזכו לצעקות רמות מצד חברי האופוזיציה היו החברים בני בגין וניר אורבך. האחרון לא נשאר חייב וצעק בחזרה לעבר יוזם הצעת החוק קרעי: "12 שנה לא עשית כלום - אתה עובד על הציבור ועובד על המתיישבים".