מאתגר את בנט: סמוטריץ' מעלה שוב את הצעת חוק הריבונות על יהודה ושומרון

נפילת חוק התקנות שנפל בשבוע שעבר במליאת הכנסת, הובילה את רשימת הציונות הדתית לקדם שוב את חוק הריבונות. הצעת החוק צפויה להביך את ראש הממשלה ובציונות הדתית אומרים: "נשמח שהממשלה תיקח את מלוא הקרדיט על העברת החוק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/06/22 10:03 טז בסיון התשפב

מאתגר את בנט: סמוטריץ' מעלה שוב את הצעת חוק הריבונות על יהודה ושומרון
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הקושי של הקואליציה בראשות ראש הממשלה נפתלי בנט להעביר את תקנות יהודה ושומרון, ועל רקע הצהרות ליברמן על קידום ריבונות ומדיניות ימין, הציונות הדתית תעלה ביום ראשון בשבוע הבא לוועדת שרים לחקיקה את הצעת חוק ריבונות על יהודה ושומרון ביוזמתה.

"הציונות חשובה מכל פוליטיקה קטנה"

"הקשבנו בקשב רב לאמירות של בנט וליברמן על ימיניותה של הממשלה ועל כך שהממשלה הזו עושה יותר מכל ממשלה קודמת למען הערכים הלאומיים ולמען יהודה ושומרון", אמרו הבוקר בציונות הדתית. "עוד אמרו ברשימה בראשותו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', כי הם "רואים שהקואליציה מתקשה בגלל מריבות פנימיות להעביר את תקנות יו"ש וכי הציונות חשובה מכל פוליטיקה קטנה".

בציונות הדתית הסבירו: "אנחנו מעלים ביום ראשון חוק ריבונות על יהודה ושומרון לוועדת שרים לחקיקה, ואנחנו נשמח שהממשלה תיקח את מלוא הקרדיט על העברת החוק. אין לנו ספק שליברמן, ימינה ותקווה חדשה יצביעו בעד ובכך ייתרו את תקנות יו"ש".

ראשי תנועת הריבונות יהודית קצובר ונדיה מטר, חיזקו את סמוטריץ': "בכנסת קיים רוב עצום לתומכי הריבונות. בסוגיה זו מבטא הרוב בכנסת היטב את עמדת רוב העם החפץ בריבונות על הארץ כולה, בוחר ימין ותובע מנבחריו גם לקדם את חזון הימין. בכוחם של ראש הממשלה, השרים סער וליברמן יחד עם חברי מפלגותיהם להיכנס לספר ההיסטוריה של העם היהודי כמי שחוללו מהפך אדיר, תודעתי ומעשי, בקשר של עם ישראל לארצו. התאחדו תחת החזון הציוני והצביעו ריבונות".

נזכיר כי ‏מליאת הכנסת דחתה ביולי 2021 בקריאה טרומית את הצעת חוק החלת הריבונות של מדינת ישראל על יהודה והשומרון, שהגיש חבר הכנסת מיקי זוהר, אליה הוצמדה הצעה דומה של חבר הכנסת שלמה קרעי

חברי כנסת שהצביעו נגד ההצעה וזכו לצעקות רמות מצד חברי האופוזיציה היו החברים בני בגין וניר אורבך. האחרון לא נשאר חייב וצעק בחזרה לעבר יוזם הצעת החוק קרעי: "12 שנה לא עשית כלום - אתה עובד על הציבור ועובד על המתיישבים".