שיקלי עותר לבית המשפט נגד ההפרשה | גורמים במפלגה: האירוע גמור

חודש וחצי אחרי שהופרש מסיעת ימינה בתום דיון סוער בוועדת הכנסת, חבר הכנסת עמיחי שיקלי עותר לבית המשפט נגד ההחלטה | גורמים במפלגת ימינה לחדשות כיפה: האירוע גמור

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/06/22 11:29 ט בסיון התשפב

שיקלי עותר לבית המשפט נגד ההפרשה | גורמים במפלגה: האירוע גמור
שיקלי, צילום: דני שם טוב

חבר הכנסת עמיחי שיקלי ספג מכה כואבת ממפלגת ימינה בדיון להפרשתו מהסיעה שהתקיים בחודש שעבר, רגע לפני שהוא כבר לא יוכל לערער על ההחלטה שפוגעת בעתידו הפוליטי, שיקלי יגיש ערעור לבית המשפט בניסיון למנוע את ההפרשה. 

שיקלי ממשיך לדבוק בקו אותו הציג בדיון ההפרשה וטוען כי מי שפרש מסיעת ימינה הוא נפתלי בנט ולא הוא. סמול להליכתו של שיקלי לבית המשפט אומרים גורמים במפלגת ימינה לחדשות כיפה כי אין דאגה במפלגה מהדיון וכי, "האירוע גמור".

רגעי ההדחה של עמיחי שיקלי



כאמור, ההכרזה מביאה איתה מספר סנקציות על חבר הכנסת הפורש, במקרה הזה שיקלי, בעיקר סביב ההתמודדות בבחירות הבאות. כל הסנקציות תקפות רק במידה והוא מחליט להישאר חבר כנסת יחיד, אם הוא מתפטר, הסנקציות כולם מתבטלות.

כפי שציינו, ההשלכה המרכזית נוגעת סביב התמודדות בעתיד. חבר כנסת שהוכרז כפורש לא יוכל להתמודד בבחירות הבאות במסגרת מפלגתית קיימת ואף לא להקים סיעה שתתאחד עם רשימה שכבר קיימת בכנסת הנוכחית.

בנוגע לכנסת הנוכחית, ההכרזה מונעת ממנו להציע הצעות אי אמון בממשלה, ייאסר עליו להיות חלק מסיעה, הוא לא יזכה למימון מפלגות שוטף והוא יזדקק לרחמי סיעות הקואליציה אם ירצה להגיש הצעות חוק פרטיות כיון שאין לו מכסה משל עצמו, אלא הוא חייב לקחת מסיעה אחרת. אותו הדבר על חברות בועדה, רק אם חברי סיעה אחרת יקצו לו מקום. בנוסף, אם תוקם ממשלה אחרת בכנסת הנוכחית, שיקלי לא יוכל לכהן בה כשר או סגן שר.