עמיחי שיקלי מפתיע אחרי הכרזתו כפורש: "מאושרים עד הגג"

אחרי דיון שנארך שעות ארוכות הוכרז עמיחי שיקלי כפורש מימינה. חבר הכנסת התראיין וסיפר על התחושות: "עם ישראל לא טיפש. אני נדהם מכמות התמיכה של הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/22 08:55 כה בניסן התשפב

עמיחי שיקלי מפתיע אחרי הכרזתו כפורש: "מאושרים עד הגג"
שיקלי, צילום: דני שם טוב/נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אחרי סאגה פוליטית של חודשים ארוכים, החליטה ימינה להכריז על עמיחי שיקלי כפורש. אתמול (ב') לאחר דיון ארוך במיוחד הגיעה ההכרזה השנויה במחלוקת לאחר ששבעה חברי כנסת תמכו בהחלטה להדיח את חבר הכנסת מימינה, שמצידו ניהל מאבק חריף נגדה.

"עם ישראל לא טיפש. מאושרים עד הגג מהתמיכה האדירה"

למרות ההכרזה, בראיון היום (ג') אומר שיקלי: "עם ישראל לא טיפש. אני נדהם מכמות התמיכה של הציבור, לכאורה אתמול הפסדנו והוכרזתי כפורש - אבל היינו מאושרים עד הגג מהתמיכה האדירה". את הדברים אמר בראיון לרדיו גלי ישראל.

במהלך הדיון אמש (ב') ולאחר שעות ארוכות, הגיע תורו של שיקלי להשיב לטענות שהופנו נגדו, ובדבריו הוא תקף גם את ראש הממשלה: "כתבתי לבנט לפני כשנה במכתב התנגדותי לממשלה. התייצבתי למשימה כאשר שתי מילים ניצבות כעקרון מנחה לנגד עיניי נצח ישראל, שבניגוד למגיש הבקשה - לא ישקר".

הוא הוסיף: "החוזה הבלתי כתוב הזה בין העם לנציגיו הנבחרים הוא עמוד התווך של כל משטר דמוקרטי. נפתלי בנט, איילת שקד והנשרכים אחריהם פגעו פגיעה אנושה ומבישה בעמוד התווך הזה ואת הנזק שהם חוללו לדמוקרטיה הישראלית ייקח זמן רב לתקן".

צפו ברגעי ההדחה של שיקלי: