טור שר הדתות בא להכות בשיקלי אבל ספג מכה כואבת יותר

הדיון נגד עמיחי שיקלי חשף יותר מכל עד כמה מפלגת ימינה נעלמה, בנט הוריד פקודה ושר הדתות ביצע וחטף|והבחירה של עידית סילמן להנחית מכה כואבת על שר הדתות מתן כהנא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/04/22 11:04 כח בניסן התשפב

שר הדתות בא להכות בשיקלי אבל ספג מכה כואבת יותר
שיקלי בדיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דיון ההדחה של חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, היה קודם כל אירוע עצוב ברמה האישית, אדם מוכשר מאבד את מקום עבודתו, שיקלי הרי לא ישוב להיות ח"כ בכנסת הבאה, החוק מגביל אותו להקמה של מפלגה חדשה שכנראה תהיה רחוקה מאחוז החסימה. ברגע האמת נתניהו יבקש ממנו לוותר על הרשימה כדי לשמור על טובת הגוש והוא יסכים. האם יקבל תפקיד שר בממשלת ימין עתידית? סיכוי קלוש, ניתן להקים ממשלות שלמות עם האנשים שנתניהו הבטיח להם תפקיד שר. גם בימינה המצב לא מזהיר, ניר אורבך למשל שבחר להישאר בממשלה עד הסוף יתקשה מאוד להיכנס לכנסת הבאה, בימינה או בכלל.

עומק הבעיה שנמצאת בה ימינה

אבל הדיון, חשף את עומק הבעיה שנמצאת בה ימינה, אנשים שהתנגדו להדחת שיקלי חודשים ארוכים, התקפלו כשהבינו שכך ישמרו על הכיסא טוב יותר, במלכוד שיקשה על כולם לעזוב את הקואליציה, הדממה של חברי ימינה עם ההפרשה סימנה זאת יותר מכל, בנט בקושי יכל למצוא נציג במפלגתו שיעלה לטעון טיעונים נגד שיקלי, הרי כולם עייפים מפגישות ליליות עם בכירים בליכוד במטרה לערוק, מלבד אחד. שר הדתות מתן כהנא, בנט הוריד לו פקודה והוא ביצע. יש לציין שההרתעה עבדה, סילמן לא הצביע נגד ההחלטה.  

המכה שספג מתן כהנא

שר הדתות בא להכות בשיקלי אבל ספג מכה משלו, חברת מפלגתו עידית סילמן הגיע לדיון עם סינק מוכן, וצעקה על מתן כהנא שהוא משקר בנוגע לחוק הגיור והצהירה כי היא מתנגדת אליו בכל תוקף, כחלק מהקו החדש שלה להיות שומרת מסורת ישראל. כהנא יאלץ להיפרד מהחוק וסילמן לא תיתן לא את האצבע הכל כך נדרשת, מה שהכעיס את יו"ר ימינה סטלה ויינשטיין שאמרה לי בזעם, "עידית שקרנית, לפני מספר שבועות היא תמכה בחוק הגיור על מלא". סטלה לא רחוקה מהאמת, התכתבות שהגיע לידי מראה כי לפני זמן לא רב במשפחת סילמן הודיעו לפעילים כי מדובר בחוק טוב.

בימינה יש עוד מי שאוחז בתקווה ומקווה שסילמן לפחות לא תצביע נגד, לאור החשש שלה להיות הפורשת השנייה, חברה לשעבר, מ"מ יו"ר הקואליציה בועז טופורובסקי כבר אמר בראיון ל'כיפה' כי לדעתו סילמן קרובה להדחה. כהנא יש לציין לא לבד, כל אחד מראשי המפלגות בקואליציה הגיע לממשלה עם חוק שיקר לליבו, הדחת נתניהו, פנסיות, גיור או תכנית כלכלית, כולם יצטרכו להיפרד מהחוקים. מי שנתן לימינה למרוח אותו במהלך כנס החורף, יאלץ לחכות לממשלת השמאל הבאה.

סילמן צועקת על כהנא: אל תשקר