חבר כנסת במכתב לנשיא המדינה: "בקש מנפתלי בנט לפרוש מהחיים הפוליטיים"

חבר הכנסת מהציונות הדתית אבי מעוז פנה לנשיא המדינה בבקשה שידרוש מראש הממשלה נפתלי בנט להתפטר מתפקידו, לטענת מעוז "פעולה זו תמנע מערכת בחירות מיותרת בעת הזו למדינת ישראל" | למכתב המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/04/22 08:47 כד בניסן התשפב

חבר כנסת במכתב לנשיא המדינה: "בקש מנפתלי בנט לפרוש מהחיים הפוליטיים"
נשיא המדינה ונפתלי בנט , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

פרישת סילמן בשבועות האחרונים, הדיון בעניין הדחתו של חבר הכנסת שיקלי מימינה וההקפאה שגזרה על עצמה מפלגת רע"מ בכל הקשור לעבודה עם הקואליציה אחרי המהומות בהר הבית, ערערה את יציבות הקואליציה המורכבת והשברירית ממילא שהקים נפתלי בנט יחד עם שותפו ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד.

הסיטואציה הפוליטית המורכבת הביאה  את יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז הציונות הדתית, לשלוח מכתב לנשיא המדינה יצחק הרצוג בו ביקש ממנו להפעיל את כובד משקלו הציבורי ולקרוא לרה"מ נפתלי בנט לפרוש מהחיים הפוליטיים. לטענת מעוז בנט מונע הקמת ממשלה יציבה הזוכה לאמון העם.

עוד טוען מעוז כי בנט שלא זוכה לאמון מהעם, מונע הקמת ממשלה יציבה הזוכה לאמון העם, והוסיף  "בעת הזאת, בה מדינת ישראל מתמודדת עם מצב בטחוני מורכב, עם הסכם הגרעין המתגבש, עם השלכות המלחמה באוקראינה ועם הצורך לצאת לצמיחה לאחר מגיפת הקורונה, נדרשת ממשלה יציבה הזוכה לאמון העם"

למכתב המלא של חבר הכנסת אבי מעוז 

"ישנו אדם אחד המונע הקמת ממשלה הזוכה לאמון העם "מדינת ישראל נקלעה למצב מסובך ולמבוי סתום. לממשלת ישראל אין תמיכה של רוב חברי הכנסת, ובשל כך, לקראת מושב הקיץ הקרב ובא לא תהיה לה היכולת להעביר אף חוק השנוי במחלוקת.

אבי מעוז במליאת הכנסת.

אבי מעוז במליאת הכנסת. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

 
"הציבור מביע שוב ושוב, בסקרים בכלי התקשורת השונים, את חוסר אמונו הברור בתפקוד הממשלה, ובמיוחד הדבר בולט ביחסו של הציבור לראש הממשלה בנט, שמשתרך הרחק מאחור בכל פלטפורמה בה הציבור מביע את דעתו.
 
"בעת הזאת, בה מדינת ישראל מתמודדת עם מצב בטחוני מורכב, עם הסכם הגרעין המתגבש, עם השלכות המלחמה באוקראינה ועם הצורך לצאת לצמיחה לאחר מגיפת הקורונה, נדרשת ממשלה יציבה הזוכה לאמון העם.
 
"ישנו אדם אחד, שמתוך אמביציות ושיקולים אישיים, מונע את אפשרות הקמת ממשלה יציבה שכזאת.  זהו ראש הממשלה בנט.

בנט ולפיד

בנט ולפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 
"פונה אני אליך ומבקש ממך להטיל את כל כובד משקלך הציבורי במטרה לשכנע את ראש הממשלה בנט להתפטר בהקדם מתפקידו, לפרוש מהחיים הפוליטיים ולאפשר לחברי מפלגתו לחבור להקמת ממשלה לאומית יציבה, בהתאם להתחייבויותיהם קודם הבחירות. פעולה זו תמנע גם מערכת בחירות מיותרת בעת הזו למדינת ישראל".

למכתב המלא 

https://www.kipa.co.il/userFiles/files/5bd620afff4498e4267a768f4d5c1064.jpeg