יום ירושלים ישיבת ממשלה חגיגית | בנט: "הנפת דגל ישראל בירושלים היא דבר מובן מאליו"

ישיבת ממשלה חגיגית נערכה בקמפוס גבעת רם שבאוניברסיטה העברית, לרגל יום חגה של עיר הבירה ירושלים. ראש הממשלה פתח את הישיבה, ואמר: "לוחמי צה"ל שחררו את העיר העתיקה ואיחדו את ירושלים. זה אירוע שברגע אחד איחד גם את העם כולו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 29/05/22 13:47 כח באייר התשפב

ישיבת ממשלה חגיגית | בנט: "הנפת דגל ישראל בירושלים היא דבר מובן מאליו"
צילום: צילום מסך

לכבוד חגיגות יום ירושלים לציון 55 השנים שחלפו מאז שחרור עיר הקודש, הממשלה התכנסה היום (א') לישיבת ממשלה חגיגית שנערכת בקמפוס גבעת רם שבאוניברסיטה העברית. ראש הממשלה נפתלי בנט היה זה שפתח את הישיבה החגיגית.

"יום ירושלים שמח. לפני 55 שנה, לוחמי צה"ל שחררו את העיר העתיקה ואיחדו את ירושלים. זה אירוע שברגע אחד איחד גם את העם כולו", אמר בנט בהתרגשות. "היום יתקיימו שלל אירועים לציון יום ירושלים, בכללם מצעד הדגלים המסורתי שייערך במסלול הקבוע".
 
בנט התייחס למתווה המצעד: "הנפת דגל ישראל בבירת ישראל היא דבר מובן מאליו, ולכן היינו בהירים וברורים בנושא מהרגע הראשון. אני מבקש מהמשתתפים לחגוג בצורה אחראית ומכובדת, ומכאן - בשם שרי ממשלת ישראל - אני שולח תודה גדולה לשוטרות ולשוטרי משטרת ישראל על אבטחת האירועים כולם".

בטקס האזכרה הממלכתי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל, שנערך מוקדם יותר היום, אמר בנט: "ביום ירושלים אנחנו מציינים לא רק את אחדות בירתנו אלא גם את אחדות עמנו. ביום זה אנחנו מתחייבים: ירושלים לעולם לא תחולק עוד, עם ישראל לעולם לא יחולק עוד".

"גם בשיא הוויכוחים ובשיא הלהט – לא נשווה את אחינו לגדולי צוררינו. עלינו לנצור את לשוננו מרע. אחים אנחנו. ימין ושמאל – אחים אנחנו. דתיים וחילונים – אחים אנחנו. ספרדים, אשכנזים, אתיופים – אחים אנחנו".