בן גביר: "רוצה לברך את בנט, רק שיעשה את זה"

חבר הכנסת איתמר בן גביר השלים את עלייתו להר הבית ואמר שיברך את ראש הממשלה אם יפלו טילים ובתגובה הממשלה תהרוג מחבלים ברצועת עזה: "אשמח לברך את בנט" | על הגינוי הירדני: "צריך לסגור להם את השגרירות"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 29/05/22 13:13 כח באייר התשפב

בן גביר: "רוצה לברך את בנט, רק שיעשה את זה"
בן גביר, הבוקר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו''ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר עלה הבוקר (א') להר הבית וירושלים שקטה. בן גביר עלה להר בליווי כוחות מתוגברים, ובמהלך ביקורו בהר, קראו לעברו עשרות מתפרעים ערבים קריאות הסתה וקריאות אללה הוא אכבר. מאוחר יותר היום תפסנו את בן גביר לשאלה קצרה.

ברכות אולי לבנט שאפשר את עלייתך להר הבית ואישר את מצעד הדגלים דרך שער שכם?

"הברכות יתחילו להגיע אם חלילה וחס יפלו כאן טילים, הייתי מצפה שלא יהיו הבתים של סינוואר והנייה. יש עשרות אולי מאות מחבלים הרוגים - אני אשמח לברך אותו, אני רוצה לברך אותו, רק שיעשה את זה".

עם צאתו משטח הר הבית, אמר בן גביר: "אני מצפה שהמשטרה תפעל ביד קשה, נדהמתי לראות בהר הבית עשרות שנעו לכיוון שלי בקללות ובצעקות. כמובן שלא מיצמצתי, ואמרתי להם עם ישראל חי". התפקיד של המשטרה הוא לעצור את המתפרעים ולזרוק אותם מהר הבית. לא יכול להיות שהמשטרה תאפשר למתפרעים להיות בהר הבית. לא יכול להיות שכל יהודי שעולה יקללו אותו איטבח אל יהוד, צעקות, וקריאות גזעניות ולאומניות. באתי להר הבית כדי להבהיר לחמאס וארגוני הטרור: אנחנו בעלי הבית במדינת ישראל".

משרד החוץ הירדני גינה את העלייה להר הבית. על כך אמר בן גביר: "במדינה מתוקנת, ממשלה של מדינה זרה שתוקפת ח"כ ופוגעת בריבונותנו במדינה, צריך לסגור לה את השגרירות ולשלוח את השגריר חזרה למדינתו. הירדנים לא מפסיקים להסית, לחמם ולהלהיט את הרוחות במיוחד הר הבית, ברוב חוצפתם, יש לירדנים עוד דרישות ומחשיבים אותם כגורם שיש לו מעמד כל שהוא. הגיע הזמן להסביר לממשלת ירדן באופן נחרץ - "אתם לא בעלי הבית על מדינת ישראל".