בג"ץ נגד השיפוצים בבית של בנט: "לא ראוי ולא תקין"

בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי השכנים של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה, השופטים מתחו ביקורת על השיפוצים שנעשו במעון ברעננה והקושי בלהפגין מול בית ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/05/22 10:02 יח באייר התשפב

בג"ץ נגד השיפוצים בבית של בנט: "לא ראוי ולא תקין"
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מבוכה לראש הממשלה נפתלי בנט. אחרי שורת תחקירים בכלי התקשורת נגד עבירות בנייה שבוצעו לכאורה בביתו הפרטי ברעננה שהפך למעונו הרשמי, עתירה שהגיעה לבג"ץ הביאה את השופטים לאשר את הפרסומים ולתקוף את ההתנהלות: "מנהל בלתי תקין בעליל".

"עבודות הבנייה בבית ראש הממשלה ברעננה נעשו מבלי שקדם להן הליך תכנוני כנדרש"

השופט נעם סולברג אמר בתגובה לעתירות של עיריית רעננה ועל ידי שכניו של בנט, "עבודות הבנייה בבית ראש הממשלה ברעננה נעשו מבלי שקדם להן הליך תכנוני כנדרש. לעותרים הייתה אפשרות להשיג על העבודות, אך בפועל לא היה הליך כזה. עד כה לא חלה התקדמות בעבודות בבלפור מתירוצים שונים. מצב לא ראוי ולא תקין".

השופטים נגד בנט: "נחשף מנהל בלתי תקין בעליל"

"מנהל בלתי תקין בעליל נחשף במסגרת הדיון בעתירות. מתקבל רושם מטריד כי הדברים נעשים ללא יד מכוונת ותוך היגררות לא ברורה", הוסיף השופט יוסף אלרון. השופטים התייחסו לסוגיית ההפגנות וכתבו: "אין מנוס מלאפשר קיום של הפגנות במקומות שהוצעו במתווה המשטרה, ובהתאם לתנאים שנקבעו על ידה, יחד עם זאת, ככל שמצב הדברים האמור יגיע לידי סיום, ושיפוץ המעון הרשמי בירושלים יסתיים, כך שיתאפשר קיום הפגנות אפקטיביות מולו, ניתן וראוי יהיה להחמיר את הדרישות המוצבות ביחס למקום החלופי המאושר להפגנות, באופן שיצמצם את הפגיעה הנגרמת לתושבי רעננה".