בנט הגיע לניחום אבלים בבית הלוחם נעם רז | במהלך הביקור: הפסקת חשמל בקידה

ראש הממשלה הקדים את ביקורו בישוב קידה והגיע שעה לפי המתוכנן לביתו של לוחם הימ"מ שנהרג ביום שישי. בנו של הלוחם: "| תושבי האזור קראו אתמול להתייצב בכניסה ולהפגין נגד בנט: "לומר לנוכל לא למכירת ארץ ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/22 09:01 יז באייר התשפב

בנט הגיע לניחום אבלים בבית הלוחם נעם רז | במהלך הביקור: הפסקת חשמל בקידה
מפגיני גוש שיל נגד בנט, צילום: מחאת הקו האדום

ראש הממשלה, נפתלי בנט הגיע הבוקר (ד') לניחום אבלים בבית משפחת לוחם הימ"מ נעם רז ז"ל ביישוב קידה שבבנימין. בנט הקדים את ביקורו בשעה והגיע כבר ב-08:00, ככל הנראה בשל ההפגנות שהתארגנו נגדו. מדובר ניחום האבלים הראשון של ראש הממשלה מאז החל גל הטרור בסוף חודש מרץ. בעת ביקור הניחומים של בנט לא היה חשמל בישוב קידה. היישוב נכלל בתוך רשימת עשרות הישובים צעירים שנאבקים להסדרתם ולקבלת תשתיות דוגמת חשמל.

תושבי שילה וגוש שילה יחד עם פעילי ימין מתנועת "מחאת הקו האדום" ו"פתאום קם עם", הגיעו הבוקר (ד') ליישוב קידה כדי להפגין נגד ראש הממשלה נפתלי בנט שהגיע לניחום אבלים בבית משפחת רז.  המפגינים דרשו מראש הממשלה להתפטר מתפקידו ואמרו לו כי הוא אינו רצוי ביהודה ושומרון וכי ההתיישבות איננה מוצר שאפשר להשתמש ולזרוק. 

ראש מטה מחאת הקו האדום יואל שילה, שהגיע למחות הבוקר, אמר: "ראש הממשלה נפתלי בנט, ממשיך הבוקר להתחנף לתושבי יהודה ושומרון כחלק מהתנעת מסע הבחירות הכושל שלו.גם בנט מבין שהוא בסוף דרכו הפוליטית וכדאי שיניח את המפתחות כבר עכשיו לפני שיגרמו נזקים נוספים למדינת ישראל, בנט מכר את מדינת ישראל למועצת השורא של מנסור עבאס".

אתמול בשעות הערב, עם היוודע דבר ביקורו המתוכנן של ראש הממשלה בביתו של לוחם הימ"מ, נשלחה הודעה לתושבים הקוראת להם לבוא ולהפגין נגד נפתלי בנט. פעילת הימין איילת כתבה: "קוראים לכולם להתייצב בכניסה לקידה בשעה 8:30 בבוקר לומר לנוכל לא למכירת ארץ ישראל ועם ישראל לתנועה האסלאמית ולא להפקרות הביטחונית. בואו".

https://twitter.com/ayeletlash9/status/1526564661780414464?s=20&t=C0xEgJWTUYqIABO6UnlA5g

פורום ההתיישבות הצעירה לשר גנץ: "איוולת מוסרית"

על רקע הרצון להחיל את צו החשמל על מאחזים פלשתיניים שלחו אתמול בפורום ההתיישבות הצעירה מכתב חריף לשר הביטחון בני גנץ עם העתק לחבר הכנסת ניר אורבך.

"נעם תושב ההתיישבות הצעירה קידה לא זכה עד מותו שביתו יוסדר כפי שהבטיחו פוליטיקאים רבים לאורך השנים. חתימה על צו חשמל שתאפשר השוואה בין ביתו של נעם רז הי"ד לבין בתיהם של מי שחגגו את נפילתו ופועלים כדי לסלק את אלמנתו וילדיו מביתם היא איוולת מוסרית ותקיעת סכין בגבם של מי שנשלחו על ידי המדינה ליישב את הארץ ומקריבים את היקר להם מכל בכדי לשמור על בטחון תושביה".

עוד נכתב כי חתימה על צו החשמל ליישובי ההתיישבות הצעירה כמו גם הסדרתם המלאה, הינה חובה מוסרית שהייתה צריכה להתבצע מזמן. "הקריטריונים אותה מתווה המדיניות השגויה שלך ושל הממשלה עלולים להכשיר ולהלבין עשרות אלפי מבנים פלשתינים בלתי חוקיים בשטחי C ולסייע בהקמת מדינת טרור בלב הארץ. טרור בו נלחם בעוז בשנים האחרונות נעם רז הי״ד ובקרב נגדו נפל".

לסיום נכתב: "אנו קוראים לך לחתום רק על צו אשר לא מסכן את ביטחון ישראל ולא מייצר השוואה נואלת לאויבי ישראל. אנו מצפים ומייחלים להסדרתנו המלאה כפי שהובטח לנו פעמים רבות אך כאמור לא נהיה שותפים לפעולה שעלולה לפגוע במטרות ובערכים שבשמם נקראנו להגשמת החזון הציוני".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן