בנט: "בעת הזו - יהיה חוסר אחריות לדרדר את ישראל לבחירות ולכאוס"

ראשי סיעות הקואליציה התכנסו הערב לדיון בראשות ראש הממשלה. הנוכחים סיכמו כי כל המפלגות יפעלו בשיתוף פעולה על מנת לשמור על הממשלה | עוד סוכם: חבר הכנסת בועז טופורובסקי יכהן כיו"ר הקואליציה בפועל עד למינוי קבוע

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/05/22 22:27 ז באייר התשפב

בנט: "בעת הזו - יהיה חוסר אחריות לדרדר את ישראל לבחירות ולכאוס"
בנט לא רוצה בחירות, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט, כינס הערב (א׳), את ראשי המפלגות והסיעות. בישיבה דנו המשתתפים בפתיחתו הצפויה של מושב הקיץ מחר, ובחוקים שיעלו במהלך המושב הנוגעים ליוקר המחייה, תקציב המדינה, המאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית ונושאים נוספים. 

ראשי הסיעות סיכמו כי על כל המפלגות לפעול בשיתוף פעולה על מנת לשמור על הממשלה והקואליציה לטובת אזרחי ישראל. עוד סוכם, כי חבר הכנסת בועז טופורובסקי יכהן כיו"ר הקואליציה בפועל עד למינוי קבוע. 

ראש הממשלה אמר הערב: "יש לנו אחריות לאומית ואנו מחויבים להמשיך לקיים את הממשלה הזו. זה יהיה חוסר אחריות לדרדר את מדינת ישראל לבחירות ולכאוס בעת הזו. המשך קיום הממשלה תלוי בכל אחד ואחת מאיתנו ויחד אנחנו יכולים להצליח". 

בחדשות 13 דווח מוקדם יותר כי גם הגישה מול האופוזיציה תשתנה. בימי רביעי שבהם עולות גם הצעות חוק פרטיות של האופוזיציה, חברי הקואליציה לא יכנסו לעימותים מיותרים כמו בכנסת הקודמת. למשל, בניגוד לעבר, בהצעות חוק חברתיות של האופוזיציה הקואליציה עשויה לתמוך.

בנט: "מי שיש לו טיפת אחריות לאומית חייב לפעול לשימור הממשלה הטובה הזאת"

נזכיר כי בפתח ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר התייחס ראש הממשלה למצב הקשה בו נמצאת הקואליציה אחרי פרישתה של עידית סילמן וברקע האיומים של רע"מ לפרוש גם כן. בנט ביקש את עזרת ראשי המפלגות בשמירה על "הממשלה הטובה".

ראש הממשלה אמר: "כל מי שיש לו טיפת אחריות לאומית ואזרחית חייב לפעול בכל כוחו לקיום ולשימור של הממשלה הטובה הזאת, ואני מצפה ויודע שכל המפלגות וכל ראשי המפלגות הולכים להירתם לזה וכבר נתרמו".