"העיקר שנכניס נורבגי שיעשה מה שנאמר לו": ההצעה של בנט לשיקלי

חבר הכנסת מימינה חושף כי קיבל מראש הממשלה תפקיד של קונסול עבור יציאתו מהכנסת | בנוסף הוא אומר הבוקר כי למיטב ידיעתו בקרוב תהיה פרישה נוספת מהקואליציה: "זה יכול להיות רשימה ויכול להיות חבר כנסת בודד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/04/22 10:34 כג בניסן התשפב

"העיקר שנכניס נורבגי שיעשה מה שנאמר לו": ההצעה של בנט לשיקלי
שיקלי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעות הצהריים (א') ייערך דיון בבג"ץ בעתירת חבר הכנסת עמיחי שיקלי הדורש לחייב את ראש הממשלה נפתלי בנט ואת שרת הפנים איילת שקד להגיע לדיון שיתקיים מחר בוועדת הכנסת ועניינו הכרזתו כפורש מסיעת ימינה בוועדת הכנסת. הבוקר התייחס שיקלי לדיונים הקשורים אליו. 

"כל מה שעשיתי באחרונה זאת מתוך ידיעה שייתכן ויכריזו עלי כפורש, אבל אינני מודאג מהדיון. המחוקק לא קבע את זה בשביל המקרה שלי. סירבתי לתפקיד קונסול בכדי לצאת מהכנסת", אמר שיקלי במהלך ריאיון ברדיו "קול ברמה", שם התייחס גם לעזיבה אפשרית נוספת של חבר קואליציה: "יודע על סיעות שמתלבטות, זה יכול להיות רשימה ויכול להיות חבר כנסת בודד" 

בריאיון נוסף ברדיו "קול חי" אמר: "החוק של הכרזת פורש נולד למי שקיבל טובות הנאה ולא קיבלתי. רה"מ בנט הציע לי תפקיד מחוץ לכנסת ואמר: 'העיקר שנכניס נורבגי שיעשה מה שנאמר לו'. אמרתי: 'לא, תודה'. חשבתי שאביר קארה רציני ויבוא איתי עם עידית סילמן, כנראה חשוב לו להמר על הממשלה הזו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מעריך כי כבר השבוע חבר כנסת נוסף יכריז כי הוא פורש מהקואליציה. את הדברים אמר נתניהו למקורביו בשיחות סגורות שקיים בימים האחרונים, כך פורסם אמש ב"ישראל היום". על פי הדיווח באופוזיציה עומלים על כך שההכרזה של חבר הכנסת הנוסף תהיה כבר השבוע ועוד לפני כינוס ועדת הכנסת מחר.

לפני כשבוע וחצי החליטו ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי סיעת ימינה, כי שיקלי יוכרז כפורש, הדיון בעניין נקבע למחר, יום שני. מספר ימים לאחר מכן שיקלי הגיש ערעור ליו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך בשל הפגיעה לכאורה בזכות הטיעון שלו וביקש לדחות את הדיון - אך הבקשה נדחתה. בראשון שעבר פרק נוסף בדרמה: שיקלי דורש באמצעות עורך דינו גיא בוסי, לזמן את בנט והשרה איילת שקד לעדות בדיון בוועדה.

מספר ימים לאחר מכן שיגר שיקלי מסמך לוועדת הכנסת שבו ציין 98 התחייבויות של חברי מפלגת ימינה, ובראשם של בנט ושקד, שלטענתו הופרו בהקמת הממשלה הנוכחית ובמהלך כהונתה.

 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן