שיקלי נגד החלטת בנט: "תאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר"

חבר הכנסת מספק התייחסות ראשונה להחלטתם של ראש הממשלה וחברי סיעת ימינה להכריז עליו כפורש: "זוהי זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור ובה אוסיף ללכת בכל מחיר" | אביר קארה: ההחלטה התקבלה שלא על דעתי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/04/22 22:53 ח בניסן התשפב

שיקלי נגד החלטת בנט: "תאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר"
שיקלי תוקף את בנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מגיב הערב (ש') לראשונה להחלטת ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי סיעת ימינה להכריז עליו כפורש לאחר פגרת הכנסת. ההחלטה של בנט שהתקבלה ביום חמישי, פורסמה דקות אחדות אחרי ששיקלי המריא לגבול אוקראינה שם פגש פליטים יהודים שברחו מאזורי המלחמה במדינה.

שיקלי אמר הערב: "עם נחיתתי במולדובה במסגרת שליחות של 'איחוד הצלה' נודע לי על הכוונה להכריז עלי כפורש. ומי המכריז? מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר. מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר", תקף שיקלי את בנט.

"זוהי זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור ובה אוסיף ללכת בכל מחיר - 'מהטעם הפשוט, שאני איש ימין ואני לא פועל נגד הערכים שלי'. אני סומך עליכם, עם ישראל, שתדעו היטב לשפוט מי כאן הפורש האמיתי".

מי שהיה עם שיקלי על המטוס למולדובה היה סגן השר אביר קארה. עמית סגל דיווח אתמול באולפן שישי כי סגן השר אמר לחבר הכנסת שיקלי כי הוא לא תמך בהפרשתו של שיקלי וכי הדבר לא נעשה על דעתו.  

"שיקלי פועל להפלת הממשלה"

בהודעת הסיעה נגד שיקלי, נכתב: "מאז מועד הקמת הממשלה בראשה עומדת סיעת ימינה, ועוד טרם הקמתה - בחר ח"כ שיקלי לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל".

טרם הצבעת האמון בממשלה וכל שכן לאחריה, פעלו כל חברי הסיעה ושריה במטרה לקיים שיח פתוח והוגן עימו, מתוך רצון לאפשר לו ליטול חלק בפעילות הסיעה, הקואליציה ובהתוויית מדיניותן, תוך הקשבה ומתן כבוד לעמדותיו העצמאיות. אולם, מההתחלה ברור היה כי ח"כ שיקלי פועל בניגוד מוחלט לעמדות הסיעה ומתוך כוונה להכשיל את הקואליציה".

בימינה הוסיפו: "ח"כ שיקלי פעל באופן מקומם, על מנת להכשיל את פעילות הסיעה והקואליציה, כאשר לא נכח ברובן המוחלט של הצבעות הכנסת, בכדי להימנע מהצבעה כנגד עמדת הסיעה. בראיונות חוזרים בתקשורת הודה ח"כ שיקלי כי התנהלותו זו הינה מכוונת וטקטית במטרה לנסות להימנע מהכרזה עליו כפורש מסיעתו".
 
"במהלך מושב החורף, ח"כ שיקלי החל להצביע פעם אחר פעם כנגד עמדת הסיעה, כולל בהצבעה על חוק האזרחות שהוכרזה ע"י האופוזיציה כהצבעת אי אמון בממשלה. בהצבעתו נגד חוק האזרחות פגע ח"כ שיקלי ביודעין בביטחון מדינת ישראל ובערכים הציוניים של מדינת ישראל, כפעולה אופוזיציונית מכוונת, נגד הממשלה ונגד סיעת ימינה. לאור הדברים האמורים, הוחלט בסיעת ימינה לכנס את ועדת הכנסת בכדי להכריז על ח"כ עמיחי שיקלי כעל פורש מסיעת ימינה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן