נתניהו מעריך: במהלך השבוע יפרוש חבר קואליציה נוסף

בשיחות סגורות שניהל עם מקורביו בימים האחרונים, אמר יו"ר האופוזיציה כי השבוע חבר כנסת נוסף יערוק. המטרה היא להביא לפורש עוד בטרם כינוס ועדת הכנסת שתקיים דיון על הכרזת חבר הכנסת שיקלי כפורש מסיעת ימינה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/04/22 07:45 כג בניסן התשפב

נתניהו מעריך: במהלך השבוע יפרוש חבר קואליציה נוסף
נתניהו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בסבירות גבוהה. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מעריך כי כבר השבוע חבר כנסת נוסף יכריז כי הוא פורש מהקואליציה. את הדברים אמר נתניהו למקורביו בשיחות סגורות שקיים בימים האחרונים, כך פורסם אמש (ש') ב"ישראל היום".

על פי הדיווח באופוזיציה עומלים על כך שההכרזה של חבר הכנסת הנוסף תהיה כבר השבוע ועוד לפני כינוס ועדת הכנסת שצפויה לקיים דיון חשוב בו יוכרז חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש מסיעת ימינה. 

בשבוע שעבר אמר חבר הכנסת אופיר אקוניס ב"חדשות 13" כי: "בשבוע הבא אמורה לצאת הודעה שתרעיד את הקואליציה והם יאבדו גם את השוויון שיש להם כעת בכנסת".

לפני כשבוע וחצי החליטו ראש הממשלה נפתלי בנט וחברי סיעת ימינה, כי שיקלי יוכרז כפורש, הדיון בעניין נקבע לאחר הפסח. מספר ימים לאחר מכן שיקלי הגיש ערעור ליו"ר ועדת הכנסת ניר אורבך בשל הפגיעה לכאורה בזכות הטיעון שלו וביקש לדחות את הדיון - אך הבקשה נדחתה. בראשון שעבר פרק נוסף בדרמה: שיקלי דורש באמצעות עורך דינו גיא בוסי, לזמן את בנט והשרה איילת שקד לעדות בדיון בוועדה.

מספר ימים לאחר מכן שיגר שיקלי מסמך לוועדת הכנסת שבו ציין 98 התחייבויות של חברי מפלגת ימינה, ובראשם של בנט ושקד, שלטענתו הופרו בהקמת הממשלה הנוכחית ובמהלך כהונתה.