סערת סמוטריץ' איתמר בן גביר נגד ראש הממשלה: "החרימו אותי כי אני ספרדי חוזר בתשובה"

בעקבות דבריו של יו"ר הציונות הדתית על בתי הכנסת, מפרסם חבר סיעתו חבר הכנסת איתמר בן גביר, ציוץ בטוויטר בו הוא טוען להדרה מצד חברי ימינה בשל מוצאו הספרדי והיותו חוזר בתשובה: "בצלאל, רואים להם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/22 13:24 יב בניסן התשפב

איתמר בן גביר נגד ראש הממשלה: "החרימו אותי כי אני ספרדי חוזר בתשובה"
בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

דבריו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' כי צריך למנוע מאנשי ימינה להיכנס לבתי הכנסת, ממשיכים לעורר הדים ומחלוקת. אל הסערה שנוצרה הצטרף חבר הכנסת איתמר בן גביר, שטען בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי סבל מהחרמה והדרה מצד ראש הממשלה נפתלי בנט ואנשי מפלגתו. הוא כתב לסמוטריץ': "בצלאל, רואים להם!".

בן גביר הביע תמיכה בסמוטריץ' וכתב: "מהיכרותי איתך אני יודע שאתה מקבל כל יהודי ודאי בבית הכנסת". לאחר מכן האשים יו"ר עוצמה יהודית את ראש הממשלה ואנשי ימינה בהדרה והחרמה על רקע עדתי ותרבותי, בשל היותו בן לעדות המזרח וחוזר בתשובה: "מה שמדהים שבנט וחבריו שהחרימו אותי על רקע העובדה שאני ספרדי וחוזר בתשובה, פוסלים ציבורים שלמים (חרדים וליכודניקים) מעזים להתבכיין ולנסות להוציא דברים מהקשרם. בושה".

בן ליוצאי עיראק וכורדיסטן, חוזר בתשובה

הוריו של איתמר בן גביר הם יוצאי עדות המזרח. אביו יליד ירושלים, בן להורים שעלו מעיראק בעוד שאמו היא בת להורים יוצאי כורדיסטן.  הבית בו גדל בן גביר היה בית מסורתי, ובכיתה י"א הוא התקרב לפעילי ימין על רקע המאבק בהסכמי אוסלו וחזר בתשובה.

לקראת מערכת הבחירות במרץ 2020 נעשו ניסיונות לאיחוד מפלגת "עוצמה יהודית" בראשה עומד בן גביר עם מפלגת "הימין החדש" בראשות נפתלי בנט, אולם האחרון דחה ניסיונות אלה בטענה כי "חיבור כזה יצבע את הציונות הדתית בצבעים כהניסטים".