"לא הכל פוליטיקה": סמוטריץ' מסביר למה הצביע בעד הקמת עיר ערבית

הצעת חוק של איימן עודה להקים עיר ערבית בצפון, זכתה לתומך מפתיע - חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', שהסביר: " עיר ערבית בבניה רוויה על שטח קטן בצפון היא אינטרס של המדינה היהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/02/22 19:37 טו באדר א'

"לא הכל פוליטיקה": סמוטריץ' מסביר למה הצביע בעד הקמת עיר ערבית
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק הקמת יישוב עירוני חדש,  של חבר הכנסת איימן עודה וקבוצת חברי הכנסת. 47 חברי כנסת תמכו לעומת 48 שהתנגדו. לאחר שבסיבוב הראשון בהצבעה שמית, מרבית חברי האופוזיציה לא השתתפו בהצבעה, לאחר שהתברר כי רע"ם תומכת בהצעה, תמכו בסיבוב ההצבעה השני גם מפלגות נוספות באופוזיציה, אך כאמור ההצעה נדחתה. 

סמוטריץ' מסביר: עיר ערבית בבניה רוויה על שטח קטן בצפון היא אינטרס של המדינה היהודית, לא הכל פוליטיקה.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שתמך בהצעת החוק הסביר מדוע תמך בהקמת העיר ערבית "עיר ערבית בבניה רוויה על שטח קטן בצפון היא אינטרס של המדינה היהודית. היא נותנת מענה לצורך אמיתי בפתרונות דיור לחברה הערבית על מינימום שטח ובמיקום שנכון אסטרטגית מבחינה ציונית, והיא נכונה בהרבה מהחלופות הנוכחיות שהממשלה הזו מקדמת - הלבנה סיטונאית של ישובים בדואים בנגב על שטחים עצומים, המשך בניה צמודת קרקע על שטחים עצומים בצפון (לפי התכניות שאיילת שקד מקדמת בבקעת סכנין) ועיבוי ההתיישבות הערבית בערים המעורבות עד לכיבושן המוחלט (בהתאם לתכנית הממשלתית המסוכנת שהוצגה השבוע בכנסת).

איימן עודה

איימן עודה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לא הכל פוליטיקה. אנחנו לא נגד ערבים ולא נגד מתן מענה אזרחי להם. אנחנו נגד כניעה או מתן לגיטימציה לשאיפות הלאומיות שלהם ונגד הפיכתה של המדינה לתלויה בהם ולבת ערובה של דרישותיהם הלאומניות, כפי שנעשה למרבה הצער בממשלה הזו וכפי שמוכח שוב ושוב בהתנהלות הקואליציה הזו."

 

מטרת הצעת החוק להביא להקמת יישוב עירוני במחוז הצפון עבור אזרחים ערבים

בחוק הוצע לקבוע כי יוקם יישוב עירוני חדש על קרקע בבעלות המדינה, במחוז הצפון, שייועד למגורים, לתעסוקה ולשירותים בעבור האוכלוסייה הערבית. עוד מוצע לקבוע כי כל אזרח או תושב יהיו רשאים להתגורר ביישוב ללא צורך באישורה של ועדת קבלה.

 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מטרת הצעת החוק להביא להקמת יישוב עירוני במחוז הצפון עבור אזרחים ערבים, המחפשים פתרונות דיור, תעסוקה ושירותי ציבור מודרניים מחוץ ליישובים הערביים המסורתיים, שמתקשים לספק פתרונות נאותים לצורכי אוכלוסייתם. המגורים ביישוב החדש לא יוגבלו לאזרחים ערבים בלבד אלא יהיו פתוחים בפני כלל אזרחי המדינה בהתאם לרצונם ולבחירתם החופשית. שילוב זה יצור קהילה עירונית מעורבת ורב-תרבותית בדרך של בחירה חופשית של מרכיביה השונים.

הקמת יישוב עירוני חדש על קרקע בבעלות המדינה, ביוזמת הממשלה, תהווה הזדמנות נאותה ליצירת אב-טיפוס של עיר מעורבת מודרנית

ניסיון העבר מלמד שתהליך ההתפתחות והעיור של היישובים הערביים ההיסטוריים נתקל במכשולים ובקשיים שונים, כגון מרקם יישובי מסורתי וצפוף שמקשה על פיתוח תשתיות מודרניות, דפוס בעלות פרטית על הקרקע שמגביל היצע מספיק של מגרשים לבנייה, היעדר אזורי תעסוקה  וכדומה.

הקמת יישוב עירוני חדש על קרקע בבעלות המדינה, ביוזמת הממשלה, תהווה הזדמנות נאותה ליצירת אב-טיפוס של עיר מעורבת מודרנית, פתוחה ורב תרבותית בישראל, ותתרום לפתרון מצוקת הדיור והתשתיות ביישובים הערביים."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן