סמוטריץ' חוזר בו: "כולם מוזמנים לבתי הכנסת"

בעקבות הסערה שנוצרה יו"ר הציונות הדתית חוזר בו. בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו כי בתי הכנסת פתוחים לכולם, אך מוסיף לתקוף את חברי "ימינה" ומאשים אותם בהחרמת חצי מהעם | בנט התפוצץ עליו: "על זה חרבה המדינה הקודמת שלנו לפני 2,000 שנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/22 12:19 יב בניסן התשפב

סמוטריץ' חוזר בו: "כולם מוזמנים לבתי הכנסת"
סמוטריץ', תוקף את חברי ימינה, צילום: Olivier FItoussi/Flash90

"כל דכפין ייתי וייכול כל דצריך ייתי ויפסח": אחרי שהתראיין ואמר כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת", מבהיר הבוקר (ד') יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', בחשבון הטוויטר שלו את האמירה מעוררת המחלוקת שלו.

"כולם מוזמנים כמובן לבתי הכנסת", כותב סמוטריץ' אך ממשיך לתקוף את חברי "ימינה" ומוסיף כי "מדהים לראות את מי שחברו לאויבי ישראל כדי לנצח בויכוח פנימי בין אחים בעם היהודי, מחרימים חצי מהעם, בזים לו בכינויי גנאי כמו "ביביסטים" ו"סמוטריצ'ים", מדברים על אחדות ואז מתקרבנים ובוכים כשהם לא מתקבלים בתשואות בקרב הציבור שלו הם שיקרו והפנו עורף".

"מה זה הדבר הזה?" 

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לאמירה של סמוטריץ' ואמר: "מה זה הדבר הזה? יהודי יחרים יהודי אחר בבית הכנסת כמו שפוליטיקאי מסוים קורא לעשות? על זה חרבה המדינה הקודמת שלנו לפני 2,000 שנה". 

גם שרת הפנים איילת שקד הגיבה לדברי סמוטריץ', שיתפה בפייסבוק על הרגלי התפילה שלה וכתבה: "לכל יהודי יש את המקום לבוא ולהתפלל". שקד הוסיפה: "בצלאל שכנראה שכח את דברי חז"ל על כך שכל המלבין פני חברו ברבים כאילו שפך דמים, חושב שעל המתפללים לגרש אותי מבית הכנסת". גם חבר הכנסת משה טור-פז מיש עתיד הגיב וכינה את מפלגתו של סמוטריץ' "מפלגת הקיצוניות הדתית".

"עזות פנים שאי אפשר לעבור עליה בשתיקה"

התגובות החריפות נגד אמירותיו של בצלאל סמוטריץ' הגיעו גם מחוץ למערכת הפוליטית. הרב אלי סדן, ראש מוסדות עלי הגיב לדברים הבוקר וכתב: "נדהמתי לשמוע את דבריו של בצלאל סמוטריץ', הקורא שלא להכניס לבית הכנסת את אנשי ימינה".

"אף שיש לי מחלוקת עם ח"כ סמוטריץ' ביחס למעשים ולהתבטאויות שונות, מעולם לא מצאתי נכון להגיב מסיבות שונות. אך בערב פסח לקראת ליל הסדר שכל מהותו היא שכולנו עם אחד, וקרבן פסח הוא קרבן פרטי, אך יש לו דינים של קרבן ציבור משום שבלילה הזה כל אדם מישראל מתחבר עם האומה כולה, והקב"ה הוציא את כולנו יחד ממצרים, בזמן הזה לקרוא להוציא מן הקהל את אנשי ימינה, זוהי עזות פנים שאי אפשר לעבור עליה בשתיקה!", כתב הרב סדן.