צפו בנט התפוצץ על סמוטריץ': "מה זה הדבר הזה?!"

ראש הממשלה נפתלי בנט, נאם הבוקר בכנס ביזור הסמכויות לשלטון המקומי ותקף בחריפות את בצלאל סמוטריץ': "יהודי יחרים יהודי אחר בבית הכנסת" | בנט התייחס לסערת סילמן ואמר: "קלות הדעת להוביל את מדינת ישראל לעוד בחירות זה הרסני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 13/04/22 10:37 יב בניסן התשפב

בנט התפוצץ על סמוטריץ': "מה זה הדבר הזה?!"
בנט, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט מגיב הבוקר לאמירה החריגה של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לפיה אין להכניס לבית הכנסת את מי ששותף בקואליציה, בנאומו הבוקר בכנס ביזור הסמכויות לשלטון המקומי תקף בנט את האמירה של סמוטריץ' ושלח עקיצה לעידית סילמן: "קלות הדעת להוביל את מדינת ישראל אולי לעוד בחירות זה הרסני, המעשה הציוני ביותר הוא לקיים את הממשלה.

"מה זה הדבר הזה?" בנט תוקף את סמוטריץ'

בנט התייחס לאמירה של סמוטריץ' ואמר: "זה נורא יפה להגיד "כולנו אוהבים - אבל לא נשב איתם", "כולנו אוהבים אבל הוא לא ייכנס לבית הכנסת שלי" - מה זה הדבר הזה? יהודי יחרים יהודי אחר בבית הכנסת כמו שפוליטיקאי מסוים קורא לעשות? על זה חרבה המדינה הקודמת שלנו לפני 2,000 שנה". 

"אני קורא לכולם - בואו נתאחד אל מול האויב"

בנט הוסיף: "לכן, אני קורא לכולם - בואו נתאחד אל מול האויב בחוץ, האויב הוא לא בפנים אלא בחוץ, הטרוריסטים שמנסים לשבור את רוחנו. הם לא ישברו את רוחנו, אף אחד לא ישבור את רוחנו אם אנחנו נהיה חזקים ביחד.

אנחנו עמדנו, וגם היום עומדים, לפני צומת, שאומר דבר פשוט - הקמנו ממשלה כי ידענו שזה או בחירות חמישיות, שישיות ושביעיות, או להקים ממשלה עם אנשים עם דעות מאוד מאוד שונות משלנו. אני איש ימין ויש בממשלה אנשי שמאל, יש לנו דעות שונות לגמרי. אבל אתם יודעים מה גיליתי? גם אנשים עם דעות שונות מאוד אוהבים אהבה עמוקה את מדינת ישראל ואת הארץ הזו.

כמו בצוות שלי בסיירת מטכ"ל, שם יש אנשי שמאל שאוהבים את הארץ לא סנטימטר ולא מילימטר פחות ממני. אין לי מונופול על אהבת ארץ ישראל כמו שלצד השני אין מונופול על אהבת האדם או השלום".