הרב אלי סדן נגד סמוטריץ': "עזות פנים שאי אפשר לעבור עליה בשתיקה"

הרב אלי סדן בתגובה לקריאה של סמוטריץ' לא להכניס לתפילת החג בבית הכנסת את אנשי ימינה: "לרבות מהתבטאויותיו הקיצוניות איני מסכים. מול דברי ח"כ סמוטריץ' אני מרגיש חובה למחות, מקווה שימצא את הדרך להתנצל ולחזור בו מדבריו"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 13/04/22 11:15 יב בניסן התשפב

הרב אלי סדן נגד סמוטריץ': "עזות פנים שאי אפשר לעבור עליה בשתיקה"
הרב אלי סדן. מוחה בחריפות, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אחרי האמירה הקשה של יו"ר הציונות הדתית, הרב אלי סדן בקריאה חריפה נגדו. סמוטריץ' אמר כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת". ראש מוסדות עלי הגיב לדברים הבוקר (ד') וכתב: "נדהמתי לשמוע את דבריו של בצלאל סמוטריץ', הקורא שלא להכניס לבית הכנסת את אנשי ימינה".

"לרבות מהתבטאויותיו הקיצוניות איני מסכים"

"אף שיש לי מחלוקת עם ח"כ סמוטריץ' ביחס למעשים ולהתבטאויות שונות, מעולם לא מצאתי נכון להגיב מסיבות שונות. אך בערב פסח לקראת ליל הסדר שכל מהותו היא שכולנו עם אחד, וקרבן פסח הוא קרבן פרטי, אך יש לו דינים של קרבן ציבור משום שבלילה הזה כל אדם מישראל מתחבר עם האומה כולה, והקב"ה הוציא את כולנו יחד ממצרים, בזמן הזה לקרוא להוציא מן הקהל את אנשי ימינה, זוהי עזות פנים שאי אפשר לעבור עליה בשתיקה!", כתב הרב.

הרב סדן הוסיף כי "לא הצבעתי לימינה, ואני עושה כל מה שביכולתי כדי שנחזור לממשלה יותר יהודית ויותר ציונית. אבל זה לא משחרר אותי מלהביע מחאה על דברי ח"כ סמוטריץ'. כולנו יחד, כולנו ממש, נתפלל יחד בבתי הכנסת". הוא סיים ואמר: "אני מאמין שח"כ סמוטריץ כאחד שיודע דעת תורה, כבר מתחרט על דבריו שיצאו מפיו, אולי מתוך כאב ליבו ומקווה שימצא דרך להתנצל ולחזור בו מדבריו".

כזכור, סמוטריץ' אמר אמש (ג') בראיון ברשת ב' כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית הכנסת. הדבר הכי לגיטימי בעולם, מי ששיקר והונה וגנב קולות, מי שמכר את המדינה לתנועה האיסלאמית ועכשיו הולך לעשות אותו דבר עם תומכי הטרור ברשימה המשותפת בהחלט לא ראוי. אנשים שהפנו עורף לציבור אמורים להרגיש לא ראויים בציבור".