הסיפור של בנט גמור. לאן ילכו עכשיו מצביעי הימין?

דווקא בשל העובדה שבנט נמצא בצעד הבא, עלינו להבין שכעת הוא לא הסיפור. הסיפור הוא השאלה מה עושים כדי להחזיר את הימין לשלטון. והימין יוכל לחזור רק אם נמצא אלטרנטיבות

אסף פאסי אסף פאסי 12/04/22 17:49 יא בניסן התשפב

הסיפור של בנט גמור. לאן ילכו עכשיו מצביעי הימין?
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עם פרישתה של סילמן, וניסיון הספין של בנט שנכשל עם שקלי אפשר לומר שהממשלה נפלה. לפני כשבוע עם ההודעה של עמית סגל הבין בנט והבינו כל מקורביו שהחגיגה תמה. כל מה שאנו רואים כעת הוא קרב מאסף. וכיון שאין שום אסטרטגיה בפעולותיו של ראש מפלגת ימינה, שהוא גם ראש הממשלה - הכל נראה מבולגן.
מי שצפה בראיונות השונים בטלוויזיה ראה ראש ממשלה מובס, עייף, ובעיקר מביך. בנט הדף שאלות עם הידיים, ניסה להתעמת בחוסר הצלחה עם עובדות ועם האמת שהציגו בפניו מראיינים נוחים ביותר, ועשה זאת בחוסר קלאס משווע. הוא יודע היטב שהסיפור נגמר ועסוק כעת בדבר אחד- בניית היום שאחרי.



בנט לא מתכוון להיעלם מהחיים הפוליטיים. אם ייאלץ לעשות זאת, זה יהיה מאונס ולתקופה קצרה ביותר. הוא התאהב בתפקידים הפוליטיים ולהערכתי ילווה אותנו בעשרות השנים הקרובות בפוליטיקה הישראלית. ייתכן שיצא ויחזור אבל הכל טקטי והכל במטרה אחת – להמשיך ולשלוט.
הוא מחפש לעצמו את הבייס החדש. הבייס שייבחר הוא זה שיהיה מוכן לתת לבנט את הצ'אנס. אם יהיה צורך הוא יאות לשים שטריימל ולגדל פיאות מחד, ומאידך יהיה מוכן גם לאכול חמץ עם חזיר ביום כיפור. הכל כשר בשביל מטרת השלטון הקדושה, עכשיו רק צריך קהל ועם שיהיה מוכן לקבלו. קרוב לוודאי שבבחירות הקרובות נמצא אותו בקונסטלציה כזו או אחרת עם ליברמן וסער, במיש-מש שמטרתו לעבור את אחוז החסימה...

אם הממשלה נפלה, מה עכשיו?

דווקא בשל העובדה שהסיפור גמור, דווקא בשל העובדה שבנט נמצא בצעד הבא, עלינו להבין שכעת הוא לא הסיפור. הסיפור הוא השאלה מה עושים כדי להחזיר את הימין לשלטון. והימין יוכל לחזור רק אם נמצא אלטרנטיבות. כי לא כל הימין הוא ליכודניקים אוהבי נתניהו, ולא כל הימין הוא דתיים מיהודה ושומרון שמוכנים להצביע לסמוטריץ יחד עם בן גביר ומעוז. ומהצד השני, לא כל חילוני הוא שמאל, ולא כל עולה ותיק מרוסיה תומך ליברמן. ואת הקהלים הללו עלינו להחזיר בחכמה. כדי לא לאבד קולות. כדי לתת אלטרנטיבה למפלגת ימינה ולמה שייצגה. לתקווה חדשה ולתקווה שנתנה לבעלי עמדות מסוימות. ולישראל ביתנו שעד לפני מספר שנים בודדות, עמדותיה היו חזק בימין, ולפחות חלק מבוחריה יוכל לעבור למפלגת ימין אם תהיה לו חלופה, שתדבר בשפה ובדרך שאותה הוא מבין.
אם נישאר במאבקים של האתמול, נמשיך להפסיד. כעת, צריכים לשעוט ל61 ואולי אף ליותר חברי כנסת שידאגו להוציא את הימין המזויף מהכנסת ולתת לרוב לשוב ולקבוע את סדר היום הישראלי.