כך האופוזיציה תמנע הכרזה על עידית סילמן כפורשת

אחרי ההודעה של ימינה כי יפתחו בהליך הכרזה כפורש על חבר הכנסת עמיחי שיקלי, באופוזיציה מתכננים למנוע מהם הכרזה כזאת גם על חברת הכנסת סילמן. במידה וסילמן תוכרז כפורשת היא לא תוכל להתמודד במפלגה קיימת | כל הפרטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/04/22 09:32 יב בניסן התשפב

כך האופוזיציה תמנע הכרזה על עידית סילמן כפורשת
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עם פרישתה מהקואליציה עידית סילמן הציתה מחדש את הסערה הפוליטית. כזכור, בימים האחרונים ישנם ניסיונות בימינה להכריז על חבר הכנסת עמיחי שיקלי כפורש ובכך להרתיע אחרים. באופוזיציה ינסו למנוע את ההכרזה על סילמן בכך שלא תצביע בהצעות אי האמון שיעלו, כך מדווח זאב קם ברשת ב'.

הצעות אי האמון יהיו לפרוטוקול בלבד

באופוזיציה מבינים כי במידה ולא תושג האצבע הנוספת, הצעות האי אמון יהיו לפרוטוקול בלבד ולא יהוו איום על הקואליציה. לכן נוטים לשחרר אותה בכדי למנוע הכרזה עליה כפורשת. לגביי הצעות חוק שנויות במחלוקת, משני הצדדים, עדיין לא ברור מה יקרה עם סילמן.

כזכור, בהודעת סיעת ימינה נגד שיקלי לאחר ההכרזה על הניסיון להכריז עליו כפורש נכתב: "שיקלי בחר לתת גט כריתות לסיעה ולפעול בניגוד מוחלט לעמדותיה, תוך פעילות אקטיבית ומכוונת על מנת להכשיל את הסיעה, את הקואליציה ואת ממשלת ישראל". במידה וימינה יצליחו, המהלך ימנע ממנו להצטרף למפלגה קיימת בבחירות עתידיות.

"סילמן עברה התעמרות"

כזכור, בהתייחס למשבר הפוליטי ופרישתה של חברת הכנסת עידית סילמן מהקואליציה, אמר ראש הממשלה בראיון לחדשות 12 כי סילמן ישבה אצלו במשרד ותיארה בפניו מסכת איומים, השפלות והטרדות כלפיה ובני משפחתה, מה שהוביל בסופו של דבר לשבירתה ופרישתה מהקואליציה. בנוסף, בנט טען כי הוא מאמין שאין צורך בבחירות כרגע ואמר כי יש קונצנזוס שחזרה לסבבי הבחירות היא מתכון לאסון.