השר פריג' ממרצ נגד שלילת קצבאות ממשפחות מחבלים אזרחי ישראל

לאחר ההודעה על הקמת צוות שיבחן את שליללתן של קצבאות למשפחות מחבלים אזרחי ישראל, השר לשיתוף פעולה איזורי נגד המהלך: "לא פוגעים בקצבאות ילדים של אזרחים ותושבים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/04/22 16:47 ט בניסן התשפב

השר פריג' ממרצ נגד שלילת קצבאות ממשפחות מחבלים אזרחי ישראל
פריג'., צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת

מוקדם יותר היום (א') אישרה הממשלה את ההצעה להקים צוות שיגבש מדיניות לשלילת קצבאות ממשפחות מחבלים אזרחי ישראל, וכבר שר ראשון נגד המהלך. עיסאווי פריג', השר לשיתוף פעולה אזורי ממרצ צייץ בטוויטר: "לא פוגעים בקצבאות ילדים של אזרחים ותושבים".

בנט: "אבסורד גמור"

כזכור, בנט אמר עם ההודעה על המהלך: "אנחנו נחושים לתקן ולטפל בכל מה שהוזנח כבר שנים, ולשנות את המשוואה כך שלא יהיה כדאי לקחת חלק בפיגועי הטרור כנגד אזרחי ישראל. כחלק מהמאבק שלנו, אנחנו באים חשבון עם המחבלים וגם עם המעגלים המקיפים אותם. מתן קצבאות מהמדינה למשפחות טרור הוא אבסורד גמור והגיע הזמן לתקן את העוול".

הסערה של גבי לסקי

ביום שישי האחרון גם חברתו למרצ, חברת הכנסת גבי לסקי, עוררה סערה כאשר אמרה כי היא תומכת במתן הקצבאות של הרשות הפלשתינית למשפחות מחבלים. לאחר מכן התנצלה לסקי וכתבה: "האמירה שלי לא הייתה במקום ולא הצדיקה ולו לרגע את הטרור הנפשע ואני מתנצלת עליה. אין פה ויכוח על בעד ונגד הטרור, כי אומרת באופן חד משמעי שיש להלחם כנגדו ויש לעשות הכל כדי להבטיח בטחון".

הצוות שיוקם, יורכב ממנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"לית משרד רה"מ החליפי, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, מנכ"ל משרד המשפטים, מנכ"ל משרד הרווחה והביטחון החברתי, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי ונציגי משרד הביטחון, משרד המודיעין, הייעוץ המשפטי לממשלה והמטה לביטחון לאומי (מל"ל). בתוך 60 ימים מהקמתו, יגבש הצוות המלצות ויציגן לממשלה בסוגיות הנוגעות לעניין, לרבות המלצות בדבר תיקוני חקיקה נדרשים.

בנט סופד לנרצחים