גל טרור מקומם: ילדי מחבלים ערבים ישראלים זכאים לקצבאות מהביטוח הלאומי

לאחר רצף פיגועים שחלקם בוצע בידי מחבלים עם אזרחות ישראלית, סיפר מנכ"ל הביטוח הלאומי כי, "לפי לשון החוק האמא זכאית להמשיך לקבל את הקצבה עבור הילדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/22 16:16 כז באדר ב'

מקומם: ילדי מחבלים ערבים ישראלים זכאים לקצבאות מהביטוח הלאומי
מעצר חשודים לאחר הפיגוע בבני ברק, צילום: דובר צה"ל

יומיים אחרי הפיגוע הקשה בחדרה שגבה את חייהם של שני חיילי מג"ב, הטרור שוב מרים את ראשו. חמישה בני אדם נרצחו אמש (ג') בפיגוע ירי בעיר בני ברק, כאשר מחבל מאזור צפון השומרון פתח בירי.

עם היוודע דבר האירוע רבו הגרסאות והדיווחים הסותרים, ובחלוף הזמן התבררו ממדי האסון, כמו גם זהותו של המחבל שחוסל על ידי הכוחות במקום. מדובר בדיא חמארשה, שוהה בלתי חוקי, צעיר פלשתיני בן 26 תושב הכפר יעבד בצפון השומרון שלפני מספר שנים ריצה חצי שנת מאסר על עבירה ביטחונית. 

המחבל מהפיגוע בבני ברק

המחבל מהפיגוע בבני ברק צילום: רשתות חברתיות

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, העניק היום (ד') ראיון מיוחד בוועידת איגוד התאגידים העירוניים בהרודס אילת, שם סיפר כי על פי החוק בישראל, משפחות של מחבלים ערבים ישראלים עדיין מקבלות קצבאות. 

"אם מחבל נורה ונהרג עקב הפעולה שהוא ביצע, בימים כתיקונם אשתו אמורה לקבל קצבת שארים והיא לא תקבל. אבל אלו שהיו זכאים לקצבאות לפני הפיגוע, כמו הילדים, כרגע לפי לשון החוק האמא זכאית להמשיך לקבל את הקצבה עבור הילדים".

רס"מ ע', מצוות האופנועים של תחנת משטרת בני ברק במרחב דן של מחוז ת"א, תיאר את רגעי ההתקלות עם המחבל והנטרול. "קיבלנו אירוע על יריות, הגענו למקום אחרי שנסענו דרך רחוב ז'בוטינסקי נגד כיוון התנועה. כאשר הגענו להרצל הבחנתי במחבל עם M-16 מכוון אלינו, הוא ירה כדור אחד לעבר השותף שלי שנפל. אני כבר הייתי עם האקדח ביד, נפלנו עם האופנוע וניהלו קרב של כמה שניות. הוא ירה אולי שני כדורים ואז חיסלתי אותו עם האקדח שלי". 

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן