בזמן שבנט מנסה להציל את הממשלה: חברי הכנסת הערבים חלוקים כיצד יש לנהוג

מאז נודע לו על פרישתה של עידית סילמן מהקואליציה, פועל ראש הממשלה מול חברי סיעתו במטרה למנוע מצב של פורשים נוספים | מי שעשויים לקבוע את עתידו הפוליטי הם חברי הכנסת הערבים. עודה: לא מתחייב להצביע בעד הצעת אי אמון שתחליף את בנט בנתניהו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/04/22 15:43 ה בניסן התשפב

בזמן שבנט מנסה להציל את הממשלה: חברי הכנסת הערבים חלוקים כיצד יש לנהוג
בנט, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

"אינני יכולה עוד" הודיעה הבוקר (ד') חברת הכנסת עידית סילמן, והובילה לסערה פוליטית לה אף אחד לא ציפה. ראש הממשלה נפתלי בנט נחשף לפרישתה של חברת מפלגתו רק דרך הפרסום של עמית סגל, ומאז עושה מאמצים קדחתניים לשמור על מה שעוד נותר לו. 

סביב השעה 15:00 כינס בנט את חברי סיעת ימינה בלשכתו. קודם לכן באזור השעה 12:30 נפגש בנט עם השרה איילת שקד וחבר הכנסת ניר אורבך. שיחות עם חברי הכנסת אביר קארה ושירלי פינטו התקיימו גם כן.  מי שעשויים להכריע את העתיד הפוליטי של בנט הם חברי הכנסת הערבים, שנכון להיום חלוקים כיצד יש לפעול, גם חברי הרשימה המשותפת וגם חברי רע"מ. 

"לא ניתן רשת ביטחון לא לבנט ולא נתניהו"

יו"ר מפלגת בל"ד ברשימה המשותפת, חבר הכנסת סמי אבו שחאדה, אמר בראיון לרדיו "א-שמס" כי התסריט הכי טוב מבחינת המשותפת זה ללכת לבחירות, "אנחנו לא ניתן רשת ביטחון לא לבנט ולא נתניהו, הליכוד לא יכול לספור את האצבעות שלנו". אבו שחאדה הוסיף ואמר כי בימים הקרובים חברי הרשימה יתכנסו וייבחנו את האפשרויות.

חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, אמר בראיון לרדיו נאס כי הוא אינו מתחייב להצביע בעד הצעת אי אמון, אם תהיה אחת כזאת - שתחליף את ממשלת בנט בממשלת נתניהו.

בשיחה של N12 עם עאידה תומא סלימאן, אמרה חברת הכנסת מהמשותפת: "אנחנו בהתייעצות, עוד לא התקבלה החלטה. אני יוצאת מחר לסיני, שלוש שנים שלא לקחתי חופש ואני חייבת להיות עם הבנות והנכדים".

מנגד, חבר הכנסת מאזן גנאים ממפלגת רע"מ אמר בראיון לרדיו "נאס" כי הוא תומך בהקדמת הבחירות ורע"מ אכן מתכוננת לתסריט כזה. גנאים הוסיף ואמר כי לא יתקע סכין בגב מפלגתו וכי יקבל החלטות רק בהסכמות עם חבריו.