עידית סילמן לבנט: "ניסינו, הגיעה העת לחשב מסלול מחדש"

חברת הכנסת הגישה לראש הממשלה את מכתב הפסקת החברות בקואליציה ואמרה כי, "אני קשובה לקולות מהשטח. איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות וזכות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/04/22 09:59 ה בניסן התשפב

עידית סילמן לבנט: "ניסינו, הגיעה העת לחשב מסלול מחדש"
סילמן ובנט, הגישה את מכתב הפרישה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת הכנסת עידית סילמן הטילה הבוקר (ד') פצצה פוליטית כשהודיעה על פרישתה מהקואליציה. בהודעת הפרישה שלה היא ציינה כי "אינני יכולה עוד", וקראה לחבריה מימינה להצטרף אליה ולפעול להקמת ממשלה חדשה כבר בכנסת הנוכחית. לפני שעה קלה היא הגישה את מכתב הפסקת החברות בקואליציה לראש הממשלה נפתלי בנט. 

"הצטרפתי לקואליציה הנוכחית מתוך רצון אמיתי לייצר אחדות וקירוב לבבות על בסיס הטוב המשותף
המאחד אותנו כעם וכמדינה. סברתי באמת ובתמים שבדרך זו נצליח לממש את הערכים עימם יצאנו לדרך. אתה יודע אילו מאמצים כבירים השקעתי בשימור הקואליציה ובקידומה בתפקידי כיו"ר הקואליציה וכיו"ר וועדת הבריאות בכנסת. כמה ניסיתי לשמר את הביחד, למצוא את המכנה המשותף ובדרך זו להביא לידי ביטוי את המשימות החשובות שעמדו לפתחנו", פתחה סילמן.

"חלק משותפינו, בעלי תפקידים מרכזיים בקואליציה, רואים ככל הנראה את הדברים אחרת, ואינם מוכנים לכל פשרה מצידם בנושאים העומדים בליבת השקפת העולם של הציבור שבחר בנו והביא אותנו לכנסת ישראל", רמזה סילמן לעימות עם שר הבריאות ניצן הורוביץ סביב סוגיית החמץ.

מכתב הפרישה של עידית סילמן

מכתב הפרישה של עידית סילמן צילום: ללא

"ערכים מרכזיים בתפיסת עולמי אינם עולים בקנה אחד עם המציאות הנוכחית", המשיכה יו"ר הקואליציה הפורשת וטענה כי, "אני קשובה לקולות מהשטח ולמחאה הכנה של ציבור הבוחרים שזכינו בתמיכתו ונבחרנו בקולותיו וגם לכאבם של אלה שלא בחרו בנו אך שייכים למחנה הלאומי. איני יכולה עוד לשאת את הפגיעה בערכים ובדגלים שהם מהות וזכות. על רקע האמור, הריני להודיעך על הפסקת חברותי בקואליציה". 

סילמן הוסיפה ופנתה לראש הממשלה בנט: "אני קוראת לך וליתר חבריי: צריך להודות על האמת, ניסינו. הגיעה העת לחשב מסלול מחדש. לנסות ולהקים ממשלה לאומית, יהודית, ציונית. בואו נשלב ידיים ונביא לידי ביטוי את הערכים שבשמם נבחרנו ומייצגים את הרוב בעם".