בחירות חמישיות או ממשלה בראשות נתניהו: היום שאחרי מפץ סילמן

המפץ הפוליטי מחזיר את ישראל לפלונטר הפוליטי וכל האפשרויות פתוחות: ממשלה בראשות נתניהו, בחירות חמישיות או שאולי בנט ישרוד למרות הכל | כל התרחישים הפוליטיים

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/04/22 15:37 ה בניסן התשפב

בחירות חמישיות או ממשלה בראשות נתניהו: היום שאחרי מפץ סילמן
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משבר החמץ שהתפוצץ הבוקר עם פרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן הופך את המצב הפוליטי ועשוי לפרק את הממשלה, אבל רגע לפני פתיחת השמפניות בליכוד, נראה שישנם עוד אפשרויות וייתכן שלמרות הכל בנט ישרוד.

ארבעת התרחישים הפוליטיים

1. ממשלה בראשות נתניהו

תרחיש החלומות של חברי הליכוד, ובראשם בנימין נתניהו היא חזרתו של נתניהו לכיסא ראש הממשלה ללא בחירות, לא יהיה פשוט להגיע לשם, ראשית יצטרכו בליכוד להביא עריק נוסף מימינה ולהפיל את הממשלה, ושנית, וקשה הרבה יותר להגיע ל-61 בעזרת חברי ימינה ותקווה חדשה שמחרימים את נתניהו בעקביות ומתנגדים בתוקף לממשלה בראשות נתניהו. נתניהו מצידו קרא להם הבוקר: "חזרו הביתה".

2. בחירות חמישיות

אחת האפשרויות הראליות היא בחירות חמישיות, גם אם התגעגעתם וגם אם לא אנחנו מאוד טובים בבחירות ובמידה ויימצא עוד עריק, הקואליציה תתפרק, ומכיוון שהחרם על נתניהו נראה חזק מאוד יתכן וזאת תהיה האפשרות היחידה. שימו לב שתקווה חדשה מחוקה בסקרים וגם ימינה מוטלת בספק, מה שאומר שאולי בבחירות החמישיות, יגיע נתניהו ל-61.

3. בנט שורד 

גורם בימינה שדיבר הבוקר עם חדשות כיפה התייחס לסערה הפוליטית ואמר, "אל תמהרו לתפור חליפות, זה אומנם לא מפתיע אבל עידית עוד יכולה להתהפך". סילמן הודיע היום על הפרישה, אבל עד לפתיחת כנס הקיץ וכינוס המליאה ישנם עוד חמישה שבועות, בהם אולי ירגעו הרוחות וסילמן תחליט לחזור לבנט, במידה ותתחרט, בנט ימשיך לשרוד, ובליכוד ישארו באופוזיציה.

4. ממשלה בראשות בכיר בליכוד

קודם הקמת ממשלת בנט-לפיד בתקווה חדשה וימינה אותתו שאם רק נתניהו יזוז הצידה וייתן את ראשות הממשלה לבכיר אחר בליכוד, הם ישקלו בחיוב ישיבה משותפת. יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני שיש לשקול את החלפת נתניהו על מנת לשוב לשלטון, לכיפה נודע היום כי בכירים בתקווה חדשה אומרים כי יש סיכוי לממשלה חדשה עם הליכוד, מי יודע, אולי דווקא סילמן תביא להזזת נתניהו.