פרשנות גורמים בימינה: בנט כבר לא מנהיג

הפרישה של סילמן היא מהלך פוליטי מתוחכם, אבל הזעם הוא לא רק שלה, וגורמים בימינה אומרים: "בנט איבד את זה, הוא כבר לא מנהיג" | על הטרגדיה של בנט שבגללה הוא יאבד את ראשות הממשלה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 06/04/22 13:39 ה בניסן התשפב

גורמים בימינה: בנט כבר לא מנהיג
בנט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה נפתלי בנט עצם עיניים חזק בשבועות האחרונים, ככל שהוא טיפס והצליח בזירה המדינית, חברי המפלגה שלו חשו יותר ויותר נבגדים ובודדים במערכה. לנגד עיניהם בנט לא גינה את האמירות על אלימות המתנחלים, חתר לפשרות עם גוש השמאל והקפיא את הבניה בהתנחלויות, אבל לחברי מפלגתו לא נותר לו זמן.

"בנט איבד את זה"

כל מפלגות הקואליציה קיימו כנסים בתקופה האחרונה, למעט ימינה, ראש הממשלה היה עסוק בהכל מלבד לגבות את חברי מפלגתו, במאבק של סילמן בהורוביץ זלזל בנט ואת המצפון על הזלזול שאולי ידיח אותו מראשות הממשלה הוא עוד יצטער כל החיים. 

גורם בימינה תקף את בנט בצורה קשה ואמר: "בנט איבד את זה, הוא כבר לא מנהיג מפלגה, ימינה היא אוסף של פריטים ואין שום דרך שמובילה את המפלגה. אין שום עבודה בשטח". חברי הכנסת של ימינה סבלו, החוקים שלהם נדחו פעם אחרי פעם והתחיל להימאס. סילמן אמנם חדשה בכנסת, אבל החושים הפוליטיים שלה חדים. היא זיהתה את המצוקה של חבריה לסיעה וידעה, הראשון שיפרוש יקבל פרחים, האחרים שיפרשו יזכרו כמשתפי פעולה וגם לא יזכו להבטחות רציניות מנתניהו כמו שריון בכיר ותפקיד שר.

"מי שאשם הוא הבעל של עידית"

מנגד, גורמים בימינה שטרם חצו את הקווים אומרים לכיפה: "אל תמהרו לתפור חליפות, זה אומנם לא מפתיע אבל עידית עוד יכולה להתהפך. מי שאשם הוא הבעל של עידית הוא הח"כ בפועל, היא לא פרשה בגלל אידיאולוגיה אבל בחוץ לא מחכה לה משהו יותר טוב".