סילמן: "הציבור הרבה פעמים צודק, צריך להקשיב לרחשי הלב שלו"

יו"ר הקואליציה אומרת לרגל שנה לבחירות כי באה לייצג את הציבור הימני: "נתנו כאן הבטחות וגם אמירה מאוד משמעותית שלא להצעיד את המדינה לממשלת שמאל-ערבים על מלא" | על מתווה הכותל: המטרה היא לשמור על האופי האורתודוכסי של הכותל

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/03/22 10:15 כד באדר ב'

סילמן: "הציבור הרבה פעמים צודק, צריך להקשיב לרחשי הלב שלו"
סילמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שנה חלפה מאז אזרחי ישראל ניגשו בפעם הרביעית בתוך שנתיים אל הקלפי הסמוך לביתם. מספר חודשים לאחר מכן הוקמה ממשלת בנט-לפיד, ומאז פחות או יותר, יו"ר הקואליציה, חברת הכנסת מימינה עידית סילמן, נאלצה לספוג ביקורת רבה על התנהלות הממשלה ועל התנהלותה באופן אישי.

בראיון לעיתונאי זאב קם היא מעריכה כי אם הקואליציה תשמור על ערכי הימין ועל האידיאולוגיה שלשמה הוקמה, השותפות - הממשלה תשלים את כהונתה במלואה. 

על מצביעי הבית היהודי, שגם אותם ייצגה סילמן, והכעס שלהם על הקמת הממשלה, אמרה: "אני חושבת שהציבור הרבה פעמים צודק, צריך להקשיב לרחשי הלב שלו". סילמן הוסיפה: "בסוף אני באתי לייצג את הציבור הימני. נכון, נתנו כאן הבטחות וגם אמירה מאוד משמעותית שלא להיכנס למערכת בחירות חמישית ולא להצעיד את המדינה לממשלת שמאל-ערבים על מלא. כן ראינו שיש פה אופציה, וכן היא עומדת למבחן יום-יום שעה-שעה".

סילמן על מתווה הכותל: "דמגוגיה אחת גדולה"

באשר למתווה הכותל, אמרה סילמן כי "הרבה מתוך העיסוק בזה הוא דמגוגיה אחת גדולה". לדבריה, המטרה של הממשלה הנוכחית היא לשמור על האופי האורתודוכסי של הכותל המערבי.

התנועה המסורתית בתגובה הגיבה לדבריה של יו"ר הקואליציה לזאב קם: "הכניעה שלה לקולות קיצוניים באופוזיציה שמאיימים 'לשרוף את המועדון' על רקע מתווה הכותל מטרידה מאוד. עידית, אל תתני פרס לקנאים. מימוש מתווה הכותל יביא שלום על הרחבה ויאפשר להמוני ישראלים, רבים ממה שאת חושבת, להתפלל בכותל".