מלחמה באירופה

עידית סילמן תוהה: "ראש הממשלה צריך ללכת לאולפנים כדי לגבות את השרה שקד?"

שרת הפנים שקד נמצאת בעין סוגיית הפליטים, והרוחות הפוליטיות סוערות. יושבת ראש הקואליציה סילמן אומרת בראיון: "היא בהחלט גדולה ובהחלט אחראית ואנחנו סומכים עליה". על הממשלה אמרה סילמן: "אני קוראת לזה ממשלת מבחן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 08:55 יב באדר ב'

עידית סילמן תוהה: "ראש הממשלה צריך ללכת לאולפנים כדי לגבות את השרה שקד?"
סילמן ושקד. מחזקת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המלחמה באוקראינה נמשכת, ואחת הסוגיות הבוערות בישראל היא קליטת הפליטים. כזכור, איילת שקד נקטה במדיניות מחמירה ולאחר הביקורת הקלה יותר בפתיחת השערים. בראיון ל-103FM דיברה חברת הכנסת עידית סילמן על היחסים בין בנט ושקד ועל עתידה של הממשלה.

"האחריות לכניסה לישראל מוטלת על השרה איילת שקד. היא עושה את זה בתיאום עם משרד החוץ, בתיאום עם ראש הממשלה, הם מדברים כל הזמן, הם בקשר כל הזמן. אני רואה גיבוי לשרה איילת שקד, גם מתוך הקואליציה".

לא תראו את ראש הממשלה חורך אולפנים

סילמן הוסיפה: "אם אתם מתכוונים שראש הממשלה צריך עכשיו ללכת ולחרוך אולפנים כדי לגבות את השרה, אז ככל הנראה, אתם יודעים, זה לא יקרה, לא בגלל שזאת איילת שקד, כי הוא פשוט ראש ממשלה והוא מנהל מדיניות, והוא סומך על השרים שלו, בטח על השרה איילת שקד שמנהלת מדיניות מאוזנת והגונה".

עוד אמרה: "צריך לומר, איילת שקד, שרת הפנים, היא בהחלט גדולה ובהחלט אחראית ואנחנו סומכים עליה - שרי הממשלה וגם ראש הממשלה וגם אנחנו חברי ימינה. אנחנו יודעים ובטוחים וגם רואים שהיא פועלת בצורה הגונה ומאוזנת ששומרת על ביטחונה של מדינת ישראל, ולא נאלמת דום מצד שני ומסייעת ככל שניתן".

המראות מנתב"ג - קשיי ארגון נקודתיים

לגבי קליטת הפליטים שאינם זכאי חוק השבות, אמרה: "שרת הפנים נוהגת, אני חושבת, בצורה מאוזנת והגונה. אנחנו ראינו את המראות מנתב"ג שזה היה קשיי ארגון נקודתיים של תחילת המבצע, והדבר הזה ישר טופל. נעשית פה כל הזמן עבודה תוך כדי תנועה וחשיבה ובקרה, ואף אחד לא נאלם דום, ומדינת ישראל לא עוצרת מלכת. רק אתמול הועלתה החלטת ממשלה להוצאת משלחת רפואית, ישראלית, להקמת בית חולים שדה על אדמת אוקראינה. אנחנו הראשונים שנהיה על אדמת אוקראינה".

ממשלת מבחן

לקראת סיום השיחה, התייחסה גם לעתיד הממשלה, ואמרה: "אני קוראת לזה ממשלת מבחן, זאת לא ממשלת שינוי בעיניי, זאת ממשלת מבחן. אנחנו כל הזמן נבחנים על העקרונות שלנו, על המקום שלנו. בטח אני, כנציגת ימין, כנציגת הציונות הדתית, כנציגת המסורתיים, דברים שנבחרנו בשבילם וכן זה צריך להיות".