הנקמה של מפלגות השמאל בליברמן

בניסיון לבלום את הרפורמה בחקלאות, מפלגות השמאל בקואליציה החליטו לפגוע בשר האוצר אביגדור ליברמן במקום כואב ולהשבית את ועדת הכספים | "שרי האוצר והחקלאות בחרו לרמוס את הסכמות הקואליציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/22 09:47 כא באדר ב'

הנקמה של מפלגות השמאל בליברמן
ליברמו, צילום: Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן ניצל את יציאת הכנסת לפגרה והכריז על תחילתה של הרפורמה בחקלאות בניגוד לעמדת מפלגות השמאל בקואליציה והלובי החקלאי. חברי הכנסת שמתנגדים לרפורמה שנותרו ללא יכולת למחות על המהלך, מצאו דרך כואבת לאיים בה על שר האוצר.

הנקמה בליברמן

המפלגות שמתנגדות למהלך, בהם כחול לבן, מרצ והעבודה החליטו להפעיל לחץ על ליברמן באמצעות השבתת ועדת הכספים שנמצאת בשליטת ישראל ביתנו, הוועדה עסוקה בימים אלא בתיקונים בתקציב 2022 לבקשת שר האוצר, חברי הוועדה תוקעים את הדיונים ואתמול מספר הצבעות בתמיכת שר האוצר לא אושרו בוועדה, כך על פי דיווח של זאב קם.

"שרי האוצר והחקלאות בחרו לרמוס את הסכמות הקואליציה"

17 חברי הקואליציה המתנגדים לרפורמה פועלים במישורים נוספים ולאחרונה הגישו מכתב ליו"ר הכנסת, מיקי לוי, ובו דרישה לביטול הצווים שנחתמו על ידי שר האוצר אביגדור ליברמן ושר החקלאות עודד פורר להורדת יוקר המחיה. במכתב פירטו חברי הכנסת את הסיבות לדרישה לביטול הצווים: "לצערנו, דווקא בזמן משבר עולמי על רקע המלחמה באוקראינה שמוכיח את הצורך האסטרטגי של מדינת ישראל לתכנן לטווח הארוך את מדיניות ביטחון המזון שלה, בחרו שרי האוצר והחקלאות לרמוס את הסכמות הקואליציה, ולפגוע בייצור המקומי. 

נציין כי במסגרת הצעדים החדשים תיושם הרפורמה בחקלאות ויופחתו מכסים באופן מידי על פירות וירקות; יוגדל הסיוע לאזרחים עובדים תוך הכפלת התוספת למענק עבודה למשתכרי שכר נמוך; יינתן מענק סיוע לעסקים שנפגעו בגל האומיקרון וייבחנו צעדים להגברת התחרות בשוק המזון. הצעדים ממשיכים את מדיניות שר האוצר להוזלת סל הצריכה ולהגברת התחרות במשק הישראלי. לשם יישום המהלך ייבחנו תיקוני החקיקה הנדרשים.