פגרה בכנסת: מה צריך לקרות כדי שחברי הכנסת יחזרו לעבוד?

חברי הכנסת שלנו יצאו בתחילת השבוע לפגרה ארוכה שתסתיים רק אחרי יום העצמאות | אתמול דרשו בקואליציה לכנס את המליאה בתגובה להחלטות של ליברמן - כך ניתן לעשות זאת למרות הפגרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/03/22 10:30 יג באדר ב'

פגרה בכנסת: מה צריך לקרות כדי שחברי הכנסת יחזרו לעבוד?
צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

אחרי חודשים ארוכים של לילות לבנים במליאת הכנסת, יצאו 120 חברי הכנסת שלנו לפגרה ארוכה שתסתיים רק ב-9 במאי, רגע אחרי יום העצמאות, עד אז חברי הכנסת יחלקו את זמנם בין דיונים בוועדות הכנסת, סיורי שטח או מנוחה וטיסות לחו"ל, לכיפה נודע לאן יטוסו כמה מבכירי הפוליטיקאים אבל השמות והיעדים שמורים במערכת.

איך מכנסים את מליאת הכנסת בפגרה

אתמול אחרי ההחלטה החד צדדית של ליברמן להוריד את המכסים על פירות וירקות דרשו 17 חברי קואליציה לכנס את המליאה למרות הפגרה, איך ניתן לעשות זאת? החוק קובע כי יושב-ראש הכנסת יכנס את הכנסת לישיבה שלא בתקופת כנס הכנסת על פי דרישה של 25 מחברי הכנסת או על פי דרישת הממשלה.

לפי התקנון, 25 חברי הכנסת רשאים לפרט בדרישתם נושא אחד או שני נושאים, ויושב-ראש הכנסת יעמיד את הנושאים על סדר-היום של הישיבה כהצעות לסדר-היום​. יושב-ראש הכנסת רשאי להעמיד על סדר-היום של אותה ישיבה נושא אחד או שני נושאים נוספים לפי דרישת 25 חברי כנסת אחרים. 

"הפרו כל הסכמה ופגעו אנושות ביציבות הקואליציה"

במכתב בו דרשו לכנס את המליאה כתבו חברי הכנסת מהקואליציה: "השרים ליברמן ופורר הפרו כל הסכמה ופגעו אנושות ביציבות הקואליציה. נבטל את הצווים במליאת הכנסת. לצערנו, דווקא בזמן משבר עולמי על רקע המלחמה באוקראינה, שמוכיח את הצורך האסטרטגי של מדינת ישראל לתכנן לטווח הארוך את מדיניות ביטחון המזון שלה, בחרו שרי האוצר והחקלאות לרמוס את הסכמות הקואליציה, ולפגוע בייצור המקומי".