מלחמה באירופה

ווליד טאהא על הויכוח סביב משבר הפליטים: "שחיקה של ערכים"

בראיון לערוץ הכנסת, הצהיר חה"כ ווליד טאהא מרע"מ כי לדעתו יש לקבל פליטים אוקראיינים ללא קשר לשאלת יהדותם, וכי עצם הוויכוח מראה על שחיקה של ערכים הומניטרים וכי יש לקבל גם פליטים לא יהודיים

לירן אליהו לירן אליהו, חדשות כיפה 14/03/22 15:18 יא באדר ב'

ווליד טאהא על הויכוח סביב משבר הפליטים: "שחיקה של ערכים"
ווליד טאהא קרדיט: Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

מיליוני פליטים נמלטו וממשיכים להימלט מאוקראינה לאור התמשכות המלחמה עם רוסיה. תורים ארוכים נצפו במעברי הגבול המערביים של אוקראינה, במה שתואר כמשבר הפליטים הגדול ביותר שאירופה מתמודדת איתו מאז מלחמת העולם השנייה. והדיון הציבורי והפוליטי על קבלת פליטים אוקראיניים שאינם יהודים צובר תאוצה. 

טאהא: הכנסת השיח של עולים ויהודים לעניין הומניטרי הוא שחיקה של ערכים

בראיון לערוץ הכנסת קורא חבר הכנסת ווליד טאהא מרע"מ לקבל פליטים ללא קשר לשאלת יהדותם או זכאותם לעלות לישראל לפי חוק השבות.

"יש לנו עמדה בעניינים האלה לפני שאתה יהודי ולפני שאתה ערבי אתה קודם כל בנאדם, ובעתות משברים של אומות אחרים בני אדם צריכים לעזור לאומה הזאת לעבור את המשבר שלה, ועל כן כל הוויכוח שמתנהל, והכנסת השיח של עולים ויהודים לעניין הומניטרי הוא שחיקה של ערכים. הייתי מצפה ממדינת ישראל לנהוג באמת כפי שמדינה צריכה לנהוג כאשר היא רואה מאות אלפי פליטים מחוסרי כל"

איילת שקד, שרת הפנים, קבעה כי רק 5,000 פליטים שאינם יהודים יורשו להיכנס לישראל

כזכור, בימים האחרונים מתקיים דיון ציבורי ופוליטי בישראל האם על הממשלה לאפשר לפליטים שאינם יהודים להיכנס לישראל עד יעבור זעם. בעוד שמימין טוענים כי ישראל היא מדינתו של העם היהודי בלבד וקוראים להעלות פליטים יהודים בלבד, תוך קביעת מכסה מינימלית לקליטת פליטים שאינם יהודים, בשמאל נשמעו קולות אחרים הקוראים לפתוח את שערי המדינה לכל פליט באשר הוא וטוענים שקבלת פליטים יהודים בלבד הינה גזענות.

איילת שקד, שרת הפנים, קבעה כי רק 5,000 פליטים שאינם יהודים יורשו להיכנס לישראל, אולם היא צפויה לשנות ולהרחיב את המתווה לאור דרישת השותפות הקואליציוניות והעתירה שהגישה שגרירות אוקראינה לבג"צ

 

איילת שקד

איילת שקד צילום: איפאק

ווליד טאהא  מצטרף לדרישה לקבל כל פליט באשר הוא ללא קשר לשאלת יהדותו

כאמור, ווליד טאהא, חבר קואליציה בעצמו, מצטרף לדרישה לקבל כל פליט באשר הוא ללא קשר לשאלת יהדותו.  טאהא, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, מפקח על עבודת משרד הפנים ולהצהרה שלו ישנה משמעות כבדת משקל שיכולה להשפיע על שינוי המדיניות בנושא.

זו לא הפעם הראשונה שווליד טאהא ואיילת שקד מציגים עמדות שונות בנוגע לסוגיות הקשורות לעבודת משרד הפנים. לפני מספר חודשים התעמתו השניים בנוגע לסוגיית חוק החשמל המחבר את בתי התושבים בפזורה הבדווית בנגב לחשמל טרם סיום הליכי התכנון.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן