עושים סדר כל מה שרציתם לדעת על חוק החשמל

באופוזיציה זועמים על הצעת חוק התכנון והבנייה של ווליד טאהא, "הכשרת הבנייה הבלתי חוקית בנגב על ידי בנט ושקד תיזכר לדיראון עולם". המשמעות: ניתן לחבר מבנה מגורים למים וחשמל גם ללא היתר בנייה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 05/01/22 12:09 ג בשבט התשפב

כל מה שרציתם לדעת על חוק החשמל
בנט במליאה, צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

חוק החשמל עבר הבוקר (ד') בקריאה שלישית, זאת לאחר שסיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית החרימו את הדיון שהחל אתמול בערב, במחאה על הפעלת סעיף 98, הבוקר חודשה הישיבה להצבעה על ההסתייגויות. האופוזיציה נכחה במליאה אך לא השתתפה בהצבעות. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות אושר החוק בקריאה שלישית ברוב של 61 תומכים, ושלושה נמנעים.

על פי הצעת החוק, מוצע כי שר הפנים יהיה רשאי לקבוע בצו, לאחר התייעצות עם הוועדה המחוזית, כי ניתן יהיה לחבר מבנה מגורים, שנבנה לפני 2018, המצוי בשטח שהוגדר בצו, לחשמל, למים או לטלפון גם ללא קיומם של היתר בנייה ותעודת גמר לאותו מבנה, וזאת בהתקיים מספר תנאים ובהם: הוגשה תוכנית מפורטת על ידי אחד הגורמים המנויים בהצעת החוק, אשר במקרים מסוימים עליה להיות תואמת לתוכנית כוללנית החלה במקום או שהוחלט להפקידה.

בנוסף, מוצע לקבוע את התנאים שבהם נדרש לעמוד מי שמבקש לחבר מבנים אלו כגון התחייבות להגשת בקשה להיתר בתוך הזמן הקבוע בהצעת החוק, וכן צירוף ערבות בנקאית לתשלום החיובים שיחולו בעת מתן ההיתר.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "ביישובים רבים בישראל, ברובם יישובים ערביים, סבלו התושבים שנים מהיעדר תכנון, ומשום כך נבצר מתושבי יישובים אלה להוציא היתרי בנייה ולהתחבר לחשמל, למים או לטלפון. ברוב המקרים אותם תושבים התחברו בסופו של דבר לחשמל, למים או לטלפון באופן לא חוקי. 

יום שחור לציונות ולדמוקרטיה

ראש מועצת גוש עציון, שלמה נאמן, מסר בתגובה: "זהו יום אומלל, שבו התקבל חוק אומלל ואנטי ציוני, המעדיף פורעי חוק בדואים המנסים לקעקע את המדינה היהודית על ההתיישבות הצעירה היהודית אשר נלחמת בגבורה את הקרב של המדינה על שמירת אדמותיה. עולם הפוך ראיתי. עולם הפוך שבו פורעי חוק מקבלים זכויות. עולם הפוך שבו עושים איפה ואיפה, ומעדיפים בדואים על מתיישבים. 
עולם הפוך שבו מכשירים את השרץ של גזל אדמות הלאום. אני קורא לחברינו הציוניים בממשלה להתעשת, לתקן את העוול ולתמוך בחלוצים האמתיים הפועלים בשם המדינה ולמען המדינה".

מהומה במליאה

מהומה במליאה צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, טען כי זהו יום שחור לציונות ולדמוקרטיה. "ממשלת בנט-רע"מ שברה היום עוד שיא אנטי-ציוני ואנטי דמוקרטי! היא אישרה היום את חוק החשמל של רע"מ לחיבור עשרות אלפי מבנים לא חוקיים לחשמל. בכך היא מכשירה את השתלטות התנועה האיסלאמית על הנגב והגליל ומגשימה נדבך מרכזי בתוכנית הפלסטינית למימוש 'זכות השיבה'. באותה נשימה ממשלת בנט-רע"מ הצביעה נגד הצעתנו לחיבור לחשמל של ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון". 

עוד הוסיף כי, ממשלת בנט-רע"מ יוצרת אנרכיה בכנסת. צעד אחר צעד היא רומסת את הציונות ואת הדמוקרטיה. היא מבצעת איחוד משפחות פלשתיניות, מקדמת חוק להשתקת האזרחים ברשתות החברתיות, חוק שמאפשר לשוטרים להיכנס לבתי אזרחים ללא צו שופט וחוק לפסילת מועמדים לראשות הממשלה.  היום, עם חוק החשמל, היא הגיעה לשפל חדש בהתרפסות המסוכנת שלה לתנועה האיסלאמית תוך דריסת הדמוקרטיה ברגל גסה. הם לא ישתיקו את האופוזיציה הלאומית שלנו והם לא יסתמו את הפה שלכם, אזרחי ישראל". 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הכשרת הבנייה הבלתי חוקית בנגב על ידי בנט ושקד תיזכר לדיראון עולם. בן גוריון אמר שבנגב ייבחן העם בישראל, וממשלת ישראל נכשלה במבחן".

מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים שליוותה מקרוב את הליך החקיקה של "חוק החשמל", אומר כי רעשי הרקע הפוליטיים סביב החקיקה, מונעים מהציבור להבין את השלכות החוק, ואת היקפיו. "כמו שאמרנו לאורך כל הליך החקיקה – החוק הוא חוק רע במישור המהותי, מאחר והוא נותן פרס לעבריינות הבניה ושם לצחוק את רשויות התכנון בישראל. הוא לא היה בא לעולם אילולא הממשלה הרעועה הזו נשענת על קולות מפלגה תומכת טרור".

ממפלגת הציונות הדתית נמסר בתגובה: "יום עצוב למדינת ישראל. הם התייאשו מהציונות. הם מעבירים את כל מה שחשוב ויקר לנו לשליטת התנועה האיסלאמית. לא לעולם חוסן, שוב נשוב. אנו בציונות הדתית ובמחנה הלאומי כולו מבטיחים בעזרת השם לחזור ולתקן. להשיב את מדינת ישראל למסלול. להרים שוב את דגל הציונות. לבנות ולהיבנות בהתיישבות הצעירה והוותיקה בגליל בנגב וביהודה ושומרון". 

ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי הגיב אף הוא לאישור חוק החשמל לבדואים "יום עצוב למדינת ישראל. מדינת ישראל היום בחרה לקיים העדפה על רקע גזעי. מדינת ישראל מפלה ילדים, ילדות ומשפחות צעירות רק בגלל מקום מגוריהם. במדינת ישראל של שנת 2022, יכולים ליהנות מחשמל ומים זורמים אזרחים שפלשו לאדמות מדינה ובנו באופן לא חוקי, ואילו ילדי ההתיישבות הצעירה, שהמדינה שלחה אותם להקים ישובים ולחזק נקודות אסטרטגיות, נשארים בקור. 

שמישהו יסביר לי למה לאחמד משבט קוואעין מגיע חשמל, ו7 ק"מ משם  בישוב אביגיל, לדני כהן לא מגיע חשמל ומקלחת חמה?"  והוסיף "זהו יום חשוך למדינת ישראל. שמשאירה את נאמניה ואוהביה, משרתיה, ומגיניה  משלמי המיסים בחושך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן