האסון באוקראינה: רומן ברודסקי הוא הישראלי שנהרג בשל טעות בזיהוי

רומן ברודסקי, בן 41, הוא היהודי-ישראלי שנורה למוות בשעה שנסע מקייב על מנת להצטרף לשיירות האוטובוסים המאובטחות בכדי לצאת מגבולות אוקראינה. משרד החוץ אישר את ההודעה והיא נמסרה למשפחתו | המשא ומתן הסתיים, אוקראינה הגישה בקשה להצטרף לאיחוד האירופי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 19:28 כז באדר א'

האסון באוקראינה: רומן ברודסקי הוא הישראלי שנהרג בשל טעות בזיהוי
ברודסקי. נהרג בשל טעות בזיהוי, צילום: מתוך פייסבוק

היום החמישי ללחימה בין רוסיה לאוקראינה: היחידה הבינלאומית של מוקד זק״א מעדכנת כי יהודי ישראלי נורה הערב סמוך לקייב במהלך נסיון יציאה מהעיר לעבר גבולות המדינה. מדובר ביהודי ישראלי כבן 37 שנורה למוות בשעה שנסע מקייב על מנת להצטרף לשיירות האוטובוסים המאובטחות בכדי לצאת מגבולות אוקראינה.

מאוחר יותר הותר לפרסום כי שמו הוא רומן ברודסקי, די ג'יי שהתגורר לאחרונה באוקראינה. הוא הותיר אישה וילדים בני שלוש ושש. לפי דיווח שהתקבל בשגרירות, אשתו של ההרוג נפצעה. הם נורו בעיר בילה צרקווה שבאוקראינה, 84 ק"מ דרומית לבירה. הודעה נמסרה למשפחתה ומשרד החוץ מאשר את הידיעה. האזרח היה בדרכו לגבול עם מולדובה.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "קיבלתי בצער את הבשורה הקשה על מותו של רומן ברודסקי, אזרח ישראלי, באוקראינה. בשם כל אזרחי ישראל, אני רוצה לשלוח תנחומים לאשתו, לילדיו ולמשפחתו של רומן ז"ל, בארץ ובאוקראינה. אנו ממשיכים לעשות הכל כדי לסייע לישראלים לשוב הביתה".

היום (ב') המשלחת האוקראינית הגיעה לעיר גומל בבלארוס לתחילת המו"מ עם רוסיה, וכעת על פי הדיווחים השיחות הסתיימו. האוקראינים דורשים נסיגה רוסית מלאה ורוצים להצטרף לאיחוד האירופי, זלנסקי הגיש בקשה רשמית לכך.

לפני מספר שעות דווח כי רוסיה הפציצה בעיר חארקיב, וכי במקום ישנם הרוגים רבים. שרת החוץ של גרמניה הגיבה לבקשתה של אוקראינה להצטרף לאיחוד האירופי ואמרה כי זהו תהליך ארוך, אך לא שללה אותו על הסף. ברקע הלחימה אמור להגיע קנצלר גרמניה שולץ לישראל לביקור בים ושם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן