שר בממשלה: "אביתר הוא יישוב לא חוקי ועברייני, מעריך שאביתר לא יהיה"

השר לשיתוף פעולה איזורי תקף את מתווה אביתר ואמר הבוקר בראיון: "שר הביטחון יכול לפתור את הבעיה הזאת - מעריך שאביתר לא יהיה, כמו שממשלות אחרות לא הקימו אותו כי זו אצבע בעין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/02/22 08:38 ה באדר א'

שר בממשלה: "אביתר הוא יישוב לא חוקי ועברייני, מעריך שאביתר לא יהיה"
היישוב אביתר, צילום: דוברות אביתר

היישוב אביתר מסעיר את הממשלה מיום הקמתה, ולאחר אישור המתווה בידי מנדלבליט ביומו האחרון לתפקיד, קמה סערה בקואליציה. מפלגות השמאל תקפו את ההסכם ולפיד שלח לבנט מכתב בנושא ובו הוא מזהיר מפגיעה ביחסים עם ארצות הברית. הבוקר (א') גם השר עיסאווי פריג' תוקף את המתווה.

"אביתר הוא יישוב לא חוקי ועברייני על אדמה פרטית, וצריך לפנות אותו. שר הביטחון יכול לפתור את הבעיה הזאת - מעריך שאביתר לא יהיה, כמו שממשלות אחרות לא הקימו אותו כי זו אצבע בעין", אמר השר לשיתוף פעולה איזורי אצל ישי שנרב בגלצ.

לפיד כתב אז במכתב: "כל צעד ליישום המתווה האמור, אשר כידוע לא נעשה בהתייעצות עמי ולא על דעתי, כולל עצם ההכרזה על אדמות מדינה או הוצאת צו תכנון מיוחד, עלול לגרור השלכות מדיניות חמורות ופגיעה ביחסי החוץ, בראש ובראשונה מצד ארה"ב, והדבר כבר הובהר על ידי הממשל האמריקאי בדרגים בכירים".

ביום שלישי האחרון אמר מוסי רז בריאיון לכיפה: "אם אני אחשוב שיש סיכוי לממשלה טובה יותר ופחות ימנית אני אתמוך בהפלת הממשלה", ובראיון לגצ אמר "לא חושב שאוכל לבלוע צפרדע כזו, זו אחת יותר מדי. אם אני יכול להפיל את אביתר - אעשה זאת, גם אם זה אומר להפיל את הממשלה. זה מסכן את חיילי צה"ל".