"אם לא היו קוראים לי אריה מכלוף דרעי זה היה נגמר בהסדר מול פקיד השומה"

אחרי שחתם על עסקת טיעון והתפטר מהכנסת אריה דרעי שובר שתיקה ומתייחס לראשונה להרשעתו והמשך פעילותו בהצהרה מיוחדת לתקשורת | אמש הורשע דרעי בבית המשפט

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/22 11:05 א באדר א'

"אם לא היו קוראים לי אריה מכלוף דרעי זה היה נגמר בהסדר מול פקיד השומה"
אריה דרעי, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

יו"ר ש"ס אריה דרעי מקיים היום (ד') מסיבת עיתונאים מיוחדת בחדר סיעת ש"ס בכנסת. דרעי מתייחס לראשונה לעסקת הטיעון שחתם עליה, הרשעתו אתמול בבית המשפט ולהמשך פעילותו הציבורית בחזית המאבק להפלת הממשלה.

בהצהרה לתקשורת אמר דרעי: "לא מאחל לאף אחד לעבור 7 שנים כפי שעברתי אני ומשפחתי. מזכיר לכם איך הפרשה החלה. האישומים שנזרקו היו חמורים ביותר - שוחד, גניבה, הלבנת הון ועוד. נגדי ונגד אשתי. ההדלפות מהמשטרה לא נתנו מקום לספק - תפסנו את דרעי שוב. הכותרות הרשיעו והרחפנים צילמו את ספסופה מכל זווית. אני שמח שהביקוש לצימרים בספסופה הגיע לשיא בעקבות כך. כולם מחפשים את הארמון המדובר.

דמי ודם משפחתי נשפך. ואני שתקתי ורק אמרתי שאני מוכן לכל חקירה. המשטרה ידעה בבירור שהחשד לשוחד מופרך מיסודו. קשה לי לשכוח את הסיטואציה של הזימון לחקירת המשטרה. בזמן שאימי שוכבת במיטה חולה בימיה האחרונים. מה יקרה אם ידחו בכמה ימים? לצערי אימי נפטרה באותם ימים. ולמרות שהיה ברור למשטרה ולפרקליטות שאין חשד לשוחד נדרשתי לבוא עם אשתי לחקירת משטרה. וכל הזמן ליוו אותנו הדלפות מכל כיוון.

אשתי אמרה לי שהטיחו בה בחקירה שגנבה כסף מעמותות שמסרה את נפשה עבורן. חיזקתי אותה. אמרתי לה שגם את זה נעבור. אני שמח שאשתי קיבלה סוף סוף הודעה אחרי 7 שנים שהחשדות נגנזו. התייצבנו פעמים רבות לחקירות ארוכות מאוד. ונשכתי את שפתי כל הזמן הזה ושתקתי. כל אדם בישראל יודע שאם לא היו קוראים לי אריה מכלוף דרעי זה היה נגמר בהסדר מול פקיד השומה". 

אמש שופט בית משפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, מסר את גזר דינו של יושב ראש ש"ס אריה דרעי. גזר הדין של דרעי הועבר בשידור חי מאולם בית המשפט, לאחר שהסכים להשתתף בפיילוט השידורים הישירים, פיילוט שהתחיל באולם בית המשפט העליון. זה יהיה השידור הראשון מערכאה נמוכה. השופט קיבל את עסקת הטיעון.

כזכור, אריה דרעי חתם על הסדר טיעון והורשע בעבירות מס. לאחר החתימה נכנסה לתוקף ההתפטרות של אריה דרעי מהכנסת, גם היא כאחד מתנאי עסקת הטיעון. מי שנכנס במוקמו הוא חבר הכנסת יוסי טייב, שאמר לכיפה כי "אני מקווה שהכנסת ה-24 תהיה קצרה ככל האפשר ונפיל את הממשלה בצורה המהירה ביותר כדי שנזכה לראות את דרעי חוזר לספסלי הכנסת".

בשבוע האחרון יצאה ש"ס בקמפיין מעורר מחלוקת נראית אמא מהפריפריה העורכת קניות בסופר מרקט ונאלצת לוותר ולהוריד מוצרים בסיסיים, למרות תחנוני בנה המבקש אותם למסיבה. "הסרטון ממחיש את הפער בין ממשלה שש״ס חברה בה המבטיחה דאגה למוחלשים ובטחון תזונתי כמו פרויקט כרטיסי המזון של השר לשעבר אריה דרעי, לבין הממשלה האטומה הזו, המעדיפה תקציבים לחתולים על פני סיוע למשפחות נזקקות", מסרו במפלגה.