ראיון ח"כ יוסי טייב לחדשות כיפה: "נפיל את הממשלה כדי שנזכה לראות את דרעי חוזר"

רגע אחרי שחזר לכנסת במסגרת התפטרותו של אירה דרעי, ישבנו לשיחה עם חבר הכנסת יוסי טייב מסיעת ש"ס: "הכל ממשיך כרגיל, אנחנו המפלגה החברתית היחידה בכנסת" | טייב שלח מסר לשר כהנא: "הרב קוק רצה שהכוח יישאר בידי הרבנות הראשית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/01/22 17:48 כד בשבט התשפב

ח"כ יוסי טייב לחדשות כיפה: "נפיל את הממשלה כדי שנזכה לראות את דרעי חוזר"
יוסי טייב, צילום: חדשות כיפה

יום אחרי שחזר לכנסת במקומו של יו"ר ש"ס אריה דרעי שהתפטר במסגרת עסקת הטיעון, ישבנו לשיחה עם ח"כ יוסי טייב ושאלנו אותו על התכניות שלו לכנסת הקרובה, טייב סיפר: "אני אמשיך לעשות מה שעשינו כשעזבתי את הכנסת לפני שבעה חודשים, אני בעיקר נציג הצרפתים, באתי לפעול למענם בכל המישורים, החל מהכרה בתארים ועד עידוד עליה והליכי קליטה".


(ח"כ טייב בראיון לחדשות כיפה).

טייב הוסיף: "אני מקווה שהכנסת ה-24 תהיה קצרה ככל האפשר ונפיל את הממשלה בצורה המהירה ביותר כדי שנזכה לראות את דרעי חוזר לספסלי הכנסת ונפעל יחד למען העולים. אנחנו רואים את יוקר המחיה שעולה פה. אנחנו נמצאים היום ביום השואה, יש פה ניצולי שואה שאין להם מה לאכול ומוותרים על טיפול שיניים בשביל אוכל, זה המצב של ניצולי השואה, זה נושא שנעבוד עליו ולדאוג שישתנה, מקווה שבכוחות מחודשים נייצג את הציבור".

"שינויים כואבים בנושאי דת ומדינה"

אנחנו זוכרים פעילות שלך למען יהודה ושומרון, מה דעתך על פשרת חאן אל אחמר?

יהודה ושומרון הוא חלק אינטגרלי מישראל, והוא לא ששונה מתל אביב, צריך לפעול למען התושבים שיש שם, מעל חצי מיליון תושבים שגרים שם. צריך שההתיישבות תימשך בכל הכח. אני עליתי מצרפת כדי ליישב את מדינת ישראל, בכל מקום. 

לאור ההתפטרות של דרעי איך אתם ממשיכים בסיעת ש"ס?

הכל ממשיך כרגיל. אנחנו המפלגה החברתית היחידה בכנסת, נמשיך לפעול בנושאים האלה, אנחנו רואים את השינויים הכואבים שהמדינה מנסה לעשות בנושאי דת ומדינה, יש התבוללות עצומה של יהודים בתפוצות ואנחנו צריכים לדאוג שמדינת ישראל היא מדינה יהודית לפני הכל. שנשמור על המסורת.

אתה מתכוון לחוק הגיור של מתן כהנא?

בין השאר, גם בכשרות וגם בגיור, אנחנו צריכים לדאוג שהמעמד של הרבנות הראשית יישאר, שהכוח יישאר בידי הרבנות הראשית, כך רצה הרב קוק וכך הדריך אותנו מרן הרב עובדיה יוסף, אנחנו בש"ס נמשיך לדאוג לגיור ולכשרות ולשמור על ישראל יהודית".