הוא עוד ישוב? אריה דרעי התפטר מהכנסת

עסקת הטיעון יוצאת לדרך: יו"ר שס, חבר הכנסת אריה דרעי, הגיש את מכתב ההתפטרות ליושב ראש הכנסת, מיקי לוי, "אני מודה לבורא עולם על סיום של  כמעט 7 שנות חקירה מייסרות" | מי יחליף את אריה דרעי בכנסת?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 23/01/22 10:14 כא בשבט התשפב

הוא עוד ישוב? אריה דרעי התפטר מהכנסת
אריה דרעי, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בוקר קשה בתנועת ש"ס, יו"ר התנועה, חבר הכנסת אריה דרעי הגיש הבוקר (א') את התפטרותו מהכנסת במסגרת הסדר הטיעון. ההתפטרות תכנס לתוקף על פי חוק תוך 48 שעות, ביום שלישי יתקיים דיון בעניינו של דרעי בבית המשפט. דרעי יוכל לשוב ולשמש כחבר כנסת רק בכנסת הבאה.

הסדר הטיעון של ח"כ אריה דרעי יצא היום לדרך באופן רשמי עם התפטרותו של דרעי מהכנסת. בהודעת פרידה שפרסם לאחרונה כתב דרעי: "אני מודה לבורא עולם על סיום של  כמעט 7 שנות חקירה מייסרות שהיו עבור משפחתי ועבורי תקופה קשה מנשוא. החקירה החלה בקול רעש גדול, בחשדות חמורים מאד והסתיימה  כפי שהגדיר אותה היועץ המשפטי לממשלה ד״ר אביחי מנדבליט במילים: ״מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון״. 


(אריה דרעי נפרד מאיימן עודה).

בכל הקשור למחלוקות המס, החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, על מנת  לשים את הפרשה מאחורי ולחסוך ניהול משפט שלם בעניין. אני מודה לעורך דיני עו"ד נבות תל צור על עבודתו המסורה. אמשיך להתמקד בפעילותי הציבורית  ולהנהיג את תנועת ש"ס במלוא הכוח ובאמונה".

דרעי צפוי להמשיך ולשמש כיו"ר התנועה ולהוביל את סיעת ש"ס, אך עדיין מדובר במכה עבור גוש נתניהו, בין היתר בשל כוחו של דרעי לאחד את הרשימה המשותפת במאבקים נגד הקואליציה ולהביא להפלתם של חוקים שונים, כמו חוק הגיוס שהופל לאחרונה.

מי יחליף את אריה דרעי?

הבא ברשימת ש"ס הוא חבר הכנסת לשעבר יוסי טייב. לכנסת ה-24 כבר נכנס טייב פעם אחת אחרי שדרעי התפטר בנורווגי, ואז יצא כי הוקמה ממשלה ודרעי חזר לכהן כחבר כנסת. במידה ויחזור יכהן טייב פעמיים באותה כנסת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן