בעקבות הפרסום בכיפה: חברי הכנסת יתנגדו לחוק של עמותת השמאל

אמש פורסם בחדשות כיפה כי מאחורי קמפיין מינימום 40 שזוכה לתמיכה מחברי כנסת בימין עומדת עמותת שמאל רדיקלי | בעכבות הפרסום חברי כנסת הסירו את חתימתם מהצעת החוק: "לא ידעתי על פעילותם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/02/22 10:55 א באדר א'

בעקבות הפרסום בכיפה: חברי הכנסת יתנגדו לחוק של עמותת השמאל
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן

בימים האחרונים, חברי כנסת מסיעת ש"ס והליכוד נפגשו  בכנסת עם פעילי תנועת 'עומדים ביחד', על הפרק, קמפיין חברתי של התנועה שנקרא 'מינימום 40' הקורא להעלאת שכר המינימום. לא מעט חברי כנסת מגוש הימין הצטלמו בשמחה עם נציגי העמותה ועם שלט ממותג של עמותת עומדים ביחד, אמש פרסמנו כי מאחורי המצג החברתי של העמותה התמימה כביכול הקוראת להעלאת שכר המינימום עומדת אג'נדת שמאל רדיקלי.

"תנועה שמאלנית שלא ידעתי על פעילותם לפני חתימתי"

מסתבר שחברי הכנסת לא ידעו מי העמותה שעומדת מאחורי הקמפיין, אחרי הפרסום באתר כיפה החליטו מספר חברי כנסת להוריד את חתימתם מהצעת החוק. חבר הכנסת פטין מולא מהליכוד הודיע על החלטתו בטוויטר: "‏אני מסיר את תמיכתי במינימום 40, למרות שהחוק הינו מבורך ומגיע לכל עובד שיעלו לו את השכר, אך העמותה שמקדמת זאת היא תנועה שמאלנית שתומכת בכל מיני דברים שדעתי ועמדתי היא ההיפך לחלוטין. לא ידעתי על פעילותם לפני חתימתי".

גם חבר הכנסת גדי יברקן אמר שיסיר את חתימתו, בתגובה לפרסום בכיפה אמר יברקן: "מאחר וחה"כ יברקן מגיש הרבה חוקים חברתיים ורגיש מאוד לנושא החברתי הגיע ללשכתו פנייה להעלות את שכר המינימום של נוער ל 40 שקלים. הבענו תמיכה מאחר וגם נושא זה היה על סדר היום של חה"כ יברקן".

יברקן סיפר: "הגיע  אלינו בחור ללשכה שהציג את עצמו כעוזר פרלמנטרית של חה"כ נעמה לזימי. הוא הגיע עם דף החתמות להצעת החוק להעלות את שכר המינימום ל 40 ש"ח. במידה ויוכח  כי הבחור הגיע תחת כיסוי של עמותה כלשהי,חה"כ יברקן מתכוון להסיר  את חתימתו מהצעת חוק זו ולהגיש הצעת חוק פרטית מטעמו גם להעלאת שכר המינימום".