הקרב על היועמ"ש | זעם על גדעון סער: "סיכל את בחירתו של אחד המועמדים היותר מנוסים"

אמש הודיעה הוועדה לביחרת יועץ משפטי לממשלה על המלצותיה, ורז נזרי נשאר בחוץ. בימין טוענים כי יש קשר לכך שנזרי התבטא בעבר בגישה מקלה משפטי נתניהו: "מעשה נבלה בזוי והונאה. אין גבול לציניות ולפוליטיקה המכוערת"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/01/22 08:38 כט בשבט התשפב

הקרב על היועמ"ש | זעם על גדעון סער: "סיכל את בחירתו של אחד המועמדים היותר מנוסים"
נתניהו, סער ובנט, צילום: Miriam Alster/FLASH90

הוועדה המקצועית-ציבורית להצעת מועמדים למשרת היועץ המשפטי לממשלה, בראשות נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס, סיימה אמש (א') את תפקידה. לאחר שהוועדה קיימה שמונה ישיבות בהן ראיינה את המועמדים ולאחר מספר דיונים, הוועדה העבירה לראש הממשלה בנט ולשר המשפטים סער את שלושת המועמדים הסופיים מתוכם תבחר הממשלה את היועץ המשפטי לממשלה.

מהרשימה הסופית נגרע מקומו של רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. שני הנציגים של שר המשפטים גדעון סער בוועדה, ח"כ צבי האוזר ודן מרידור, הצביעו נגד מינוי של נזרי. בימין טוענים כי הדבר קשור לכך שנזרי התבטא בעבר בגישה מקלה כלפיי תיקי נתניהו.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה, כתב בטוויטר: "גדעון סער הציב בראש סדר העדיפויות שלו רפורמות במערכת המשפט: שימוע לשופטי עליון, פיצול תפקיד היועמ״ש וכו׳. אבל ברגע האמת לא זו בלבד שהוא לא עמד באף התחייבות, הוא גם סיכל את בחירתו של אחד המועמדים היותר מנוסים לתפקיד היועמ״ש, רז נזרי, מחשש שמא גישתו המאוזנת תסייע ליריבו, חרפה!".

גם משה ארבל, חבר הכנסת של ש"ס, הגיב: "שלישיית המועמדים שהומלצו ע״י ועדת האיתור ראויים מאוד, אבל המהלך של גדעון סער להציע את נזרי כמועמדו ואז להצביע כנגדו בוועדה הוא מעשה נבלה בזוי והונאה. אין מי שיחלוק שנזרי הוא עובד ציבור נאמן ומוכשר וראוי היה להיות לפחות אחד מהשלושה. אין גבול לציניות ולפוליטיקה המכוערת".

המועמדים הסופיים

ד"ר רועי שיינדורף, דוקטור למשפטים. מאוקטובר 2013 משמש בתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה - משפט בין-לאומי. בשנת 2020 היה מעורב בגיבוש "הסכמי אברהם".

עו"ד גלי בהרב-מיארה, בין השנים 2007–2015 שימשה כפרקליטת מחוז תל אביב והמרכז (אזרחי) בפרקליטות המדינה. מועדפת על ידי ראש הממשלה ושר המשפטים.

עו"ד איתי אופיר, הסרוג שברשימה. בפברואר 2018, מונה על ידי שר הביטחון לעמוד בראש הוועדה לבחינת גיוסם של המגזר החרדי. בשנת 2018 בחוות דעת משפטית קבע אופיר כי בחלוף ארבעים שנה מהקמת היישוב עפרה שבבנימין ניתן להכשיר חלק מבתיו באמצעות הפקעת הקרקע ופיצוי מלא של בעלי הקרקע הפלשתינים על הפקעה זו, כפי שהחוק מאפשר לעשות בישראל וכפי שכבר בוצע בעבר.